Alla inlägg under september 2011

Av Julia - 25 september 2011 14:19

Tänkte bjuda på en liten bildbomb på hamstrarna ^^ vi börjar med Steffy


                                             

Passade på att väga Steffy idag med och hennes nuvarande vikt är 162gram 


Sen har vi Felix med


                                                               

Vägde så klart Felix med och hans nuvarande vikt är 162gram :) 

   


Av Julia - 19 september 2011 22:19

Det har verkligen varit kass uppdatering här, men hade praktik, skolan började, hunden blev sjuk, jag blev sjuk, det har hänt en hel del här, hundutställningar, Pay and Jump på skolan mm, jag kommer kanske uppdatera mer en annan dag om de olika grejerna ^^ vi får se när jag hinner och orkar

 

  Blir en gamal älsklingsbild på hunden   

Av Julia - 4 september 2011 22:43

Jag har nu flera dagar i rad suttit och läst i Förlorad ängel, och jag lovar er efter en bit är det sjukt svårt att sluta läsa den   jag älskar känslan av att dras så till en bok att man inte vill lägga ifrån sig den,  


Förlorad ängel är då fortsättningen på Fallen ängel, och jag älskade den så kommer troligtvis älska denna med, vilket jag redan gör men har ju inte läst ut den än ^^


 

Det är ju en snygg framsida med 

 

Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och bryter därför deras band. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fiende och verkliga plågoande.


Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa. Kan Nora lita på sin skyddsängel?Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?

 

  

 

Precis som Bella i Twilight dras till Edward, faller Nora handlöst för den mystiske Patch. Och plötsligt befinner hon sig i en uråldrig kamp mellan de odödliga.


För att pojken hon älskar ska få sina vingar tillbaka måste Nora offra sig själv. Men kommer han att tillåta det?


Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.


Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...


Fallen ängel är en mörk och romantisk berättelse som centreras kring konflikten mellan de odödliga. Becca Fitzpatrick har flyttat mytologin om de fallna änglarna från gamla bibliska referenser till våra dagar.

 

Fallen ängel har jag då redan läst, så sjukt underbar, jag tycker dock att Förlorad ängel va lite tråkig i början, men den blir bättre och bättre. Jag rekomenderar verkligen denna serie till alla som älskar kärleksböcker, och lite fantasy böcker.

Men kom ihåg Fallen ängel kommer före Förlorad ängel


Hittade denna med:


Av Julia - 4 september 2011 22:36

Idag har jag inte gjort många knop inte, börjad emed att jag flyger ur sängen och hoppade in i duchen eftersom min kära kusin skulle komma. Efter det fikade vi med mina megamuffins (  ) som va super mega goda, efter det va det lunch det serverades vildsvin med ungsbakad potatis och vitlökssås. sen vart det en promenad och en massa häst snack efter det, jag belv otroligt sugen på att rida och skulle mer än någonsin vilja ha en egen häst...


Sen på kvällen har jag kollat idol (XD) och nu kollar jag på Moreus med mera eftersom Danny är med ( ) och så har jag läst, men vad jag har läst och vad jag tycker kommer i nästa inlägg . Det är min tråkiga dag men jag har varit ute med hunden.

Av Julia - 3 september 2011 20:34

Idag har jag gjort något jag velat göra länge, nämligen baka, och inte vad som hellst utan muffins  


     

Det är blandat choklad och vanilj smet med:


  Polly


eller


  Dumle

Av Julia - 3 september 2011 00:53

 


Idag hyrde jag filmen WfE, själva tanken va att jag skulle kolla på Red riding Hood, men så blev det inte då alla exemplar va uthyrda  . Det va när jag kollade på den som mina tankar om cirkus och djurparksdjur uppkom. För djuren i filmen lever under väldigt dåliga förhållanden.


De tyckte att en häst med en långt gående fång skulle arbeta tills han stupade, ena lejonhanen had einga tänder, vad ska han då äta med? elefanten blir påpuklad med elefanthaken flera gånger, hon dricker alkohol, sitter fast hela dagarna, de trängde ihop 27djur i samma vagn i tåget när de flyttade på sig, annars bodde de i små vagnar med trägolv...


Och jag är völdigt medveten om att det bara är en film, men tänk om det finns någon cirkus där ute som behandlar sina djur sådär?  nu tror jag och hoppas jag att det inte sker i sverige, med tanke på att vi i vissa fall har en del stränga regler kring våra husdjur, fast jag i vissa fall kan tycka att det behövs mer tillsyn av våra svenska husdjur. Men men


Det är i övrigt en helt underbar och gripande film, jag grinade flera gånger och tcker verkligen att den är sevärd.


  Precis i början av filmen

 

Trailer

Av Julia - 3 september 2011 00:20

Tänk att födas till att vara ett cirkusdjur... tränas för att visas upp för människor, aldrig ha ett och samma hem, utan hela tiden flänga omkring, släppas ut, göra X antal föreställningar innan man packas ihop för att åka till nästa ställe där allting börjar om igen


Tänk sen om ett av djuren skulle få ungar, och de föds in i cirkusvärlden då vet de i alla fall ingenting annat, men deras naturliga beteenden måste bl ganska rubbade av att leva på en cirkus. Jag tycker mycke bättre omdjurparker där man i alla fall försöker få fram ett någolunda trovärdigt levnadssätt, där man försöker så gott man kan att anpassa naturen runt om dem så att den ska passa.


Det är fortfarande inte det bästa, men ett bra sätt att kunna föra raser vidare osv, och för oss att lära oss om djuret i fråga. Och få chansen att se djur som man kanske vanligtvis inte ser.


  Bilden är från när vi va på Kolmården med klassen i 2 dagar


Av Julia - 1 september 2011 23:30

Idag stod det storpudel och blandras på schemat, bara storpudeln tog ca 5timmar att trimma, och när vi skulle rycka håren i öronen (Man gör det på pudel) så höll jag på att bli några fingrar mindre och Lisa (som jag praktiserar med) höll på att bli en arm mindre... Men blandrasen va jätter trevlig, en söt liten dam.


Sen va det bara att kasta sig i bilen för vi hade blivit lite sena, sitta och lyssna på en pipandes hund, bara för att jag inte hälsade innan jag hoppade in i bilen... Väl framme så hade kursen börjat, så jag skyndar ut på planen och slinker in, inget större problem eftersom alla i gruppen gick nybörjar kursen, så  alla hundar visste ju vilka de va. Sen körde vi och herregud va underbart duktig min hund va :') .


Sen väl hemma satte jag mig vid datan (som vanligt) och sitter där ännu... 


  En stor favorit bild på lilla Troy, som för tillfället ligger och sover vid mina fötter i sängen 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards