Alla inlägg under oktober 2011

Av Julia - 23 oktober 2011 22:47

Japp ^^ fotade hunden idag när jag gick promenade med honom, vahos mormor och morfar och det finns ett ställe där some underbart att fota på, så underbart, alla bilderna är från det området kan jag säga.


                       

Av Julia - 19 oktober 2011 22:33

igen, nu sitter jag här och funderar på vad man ska skriva om...


Hunden och jag hade våran första tävling i söndas... gick inte alls kan jag säga XD men men bättre lycka nästa gång


Skolan e det full rulle i, i morron bär det av till gymnasiemässan ^^


Ja något spc ni vill läsa om?


Kommer ett inlägg om Dead by April konserten sen ^^

Av Julia - 19 oktober 2011 22:28

Kom att tänka på en sak

När jag satt på station i fredas (14) med en kompis så såg jag en blind man med käpp och allt en bit bort, så plötsligt ser jag honom tappa käppen, och man såg hur han började känna sig fram med foten, precis när jag ska gå fram och hjälpa honom kommer det en kvinna, böjer sig ner och sedan räcker honom hans stav.

Fatta va hemskt att tappa sin stav när man e blind, och inte veta vart den hamnade, vilket håll den ramlade åt osv, men jag tycker sammtidigt att blinda människor är grymt häftiga, som klarar sig helt själva utan att se, det är någonting som verkligen fachnerar mig, den där styrkan de verkar ha som en del andra kan sakna.

Jag tycker det även är kul att de har möjligheten att få en ledarhund, och det behöver inte vara en golden eller labbe, såg på stan för ett tag sedan en man och en kvinna som kom och gick med varsin ledarhund, den ena hade en pudel och den andra en maffig schäfer. Jag skulle personligen kunna tänka mig att få jobbba med något sådant att utbilda hjälphundar, för att hjälpa människor kunna leva självständigt.

Förstå vilken lycka att se deras glada ansikten när de får en vän och en hjälpreda, jag tror att man skulle känna sig lycklig varje gång. Sen älskar ju jag att träna hundar med.


Bild lånad från Google. 


Av Julia - 9 oktober 2011 18:25

Jag har verkligen kass uppdatering, jag ska försöka bli bättre ^^


Men de senaste dagarna har jag tränat hunden jättemycke, vi har tränat, massa tix. De trix han har lärt sig är

* Sitt fint

* Skäms

* Stå på bakbenen

* Klappa

* Drick

* Öppna lådor


Det jag nu ska försöka lära honom är att slicka sig runt munnen vid ordet Gott, funderar på halta och kolla om det går att lära honom färger.


Sen har fortsättningskursen i agility avslutats   hoppas det blir någon mer fortsättning, är så himla kul att se framstegen alla hundarna gör.


Men har två gånger kvar på tävlingsinriktade kursen och sen ett KM, förhoppningsvis blir det träning i vinter med, de ska eventuellt hyra ett ridhus som vi då ska träna i.






Troy skäms


  

Troy står på bakbenen

    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards