Alla inlägg under november 2011

Av Julia - 24 november 2011 21:06

Sitter här och njuter av lite varm saft med pepparkakor. fick en burk på 425g av mamma ^^ tackar man ju inte nej till :) så kan jag ju bli snäll på köpet med.


Hände inget speciellt i skolan mer än att min kära vän hade sin lillkit till hund med sig ;) en riktigt kaxig liten sak :P

hon skällde på folk, hundar ljud, hästarna utanför... åt ingenting XD men det e tur att hon är söt :P


    

I morron bär det av till statsbiblan för att hämta ut mer filmer :) och sen ska jag nog köpa lite chips med :P

Av Julia - 23 november 2011 19:57

Eftersom jag skaffat lånekort på statsbiblioteket äntligen så kan jag låna filmer och tro mig det ar jag gjort XD har nog aldrig i hela mitt liv kollat på så mycke filmer som nu i helen tex ;)


   

Några av de filmerna jag sett ^^


Av Julia - 23 november 2011 19:54

Gud vilken lust jag har att börja träna efter detta underbara nummer, så samspelta, och va välplanerat det är, hunden är dessutom riktigt uppmärksam på sin förare, vilket jag tycker alltid är lika kul att se.

Av Julia - 22 november 2011 22:27

  Ja som rubriken säger blev det en spontandusch av hunden idag, men tyckte han luktade så illa, han luktade blöt mossa jät typ, sen tror jag hans små tassar mådde bra av det med att skölja ur dem så den där jäkla svampen kan dra åt skogen... XD men men bara se till att klippa ner håret ordentligt mellan trampdynorna och torka så kommer den försvinna. Det är ju inget farligt så.


       


   

Troy när han skakar på sig


Det färdiga resultatet       



Av Julia - 22 november 2011 12:25

Idag har man inga lektioner för att det är utvecklingssamtal ^^ så man har fritt arbete hemma. Idag och igår spenderade jag med att jobba på mityt och en kompis projektarbete där vi gör om lite saker i djurhuset i skolan och det är mer arbet än man tror har suttit och jobbat med skötselanvisningarna till våra gnagare och hardjur. Det är en hel del jobb med det, spciellt när man ska hitta orsaken till att de inte får äta olika saker, jaja nu tror jag det mesta är klart på gnagarsidan i alla fall, nu ska man bara göra Fåglar med och sen se till att min partner gör det hon ska.


Men men bjuder på nygamla bilder på lite av djuren


                                 


(tryck på bilden för att se den i större format) 

   

Av Julia - 21 november 2011 23:06

Jag är själv jättenoga med att ha reflexväst på både mig och hunden om jag går ut och det är mörkt. Jag sydde till och med för några år sedan om en gammal Pollyx reflexväst till hundreflexväst för att det ger större yta att reflektera på, och han tycker inte om saker som klämmer åt hans päls.


Men nu till saken, för ett tag sen så va jag ute med hunden och har ett ställe där han brukar få gå upp och kissa, så jag släppte ut kopplet och kollar på hunden som har uppburrad svans och skäller, han brukar aldrig skälla, men såg inte vad han skälld på helle, drar ram honom lite och ser skuggan av ett lexikoppel i lampan, då inder jag att mitt framför mig nästan står det någon med hund, men det enda jag kunde se va det där lilla skuggan av kopplet...

Gubben som det sen visade sig vara trodde alltså att han skulle synas i hel svarta kläder eller? 


Han skrämde nog inte bara livet ur mig, han skrämde nog livet ur min hund med.


Så frågan är hur svårt ska det vara att sätta på sig en reflex eller två eller varför inte ännu bättre en refläxväst? så att man verkligen syns när man går ute i mörkret.


Troy i sin reflexväst, egensydd av lillmatte :P 

   

Av Julia - 21 november 2011 23:03

      Bilder från dagens träning, första gången med tidning dessutom kommer längre ner

Efter fyra år så har min hund äntligen lärt sig att apportera, han apporterar alla sina leksake r, nu även tidning ihoprullad (som den på bilden) eller vikt.

Nu tänkte jag dela med mig av hur jag gjorde, fick som sagt lite hjälp ;)

OBS! använder mig av operativ inlärning även kallat Fri shaping och klicker

Steg 1
Ha något att aportera och sätta hunden framför sig, Klicka och ge godis varje gång hunden rör vid föremålet.

Steg 2
Klicka när hunden biter i föremålet

Steg 3
Klicka när hunden lyfter upp föremålet, vicktigt att hunden inte släpper innan du klickar, sedan utöka tiden mer och mer när hunden håller i leksaken

Steg 4
sätta und och föremål en bit ifrån och sedan klicka när hunden tar ett eller flera steg fram mot dig.

Steg 5
Kasta iväg föremålet en liten bit och klicka när hunde är påväg tillbaka och lägga på komandot.

Steg 6
Kasta iväg föremålet längre och låta hunden sitta ett tag för att isolera beteendet, och  sedan säga komandot och klicka när hunden är påväg mot dig.

Det va ungefär så som jag lärde min hund aport, jag har heller inget krav på att han ska lägga saken i min hand eller så, jag är mer nöjd bara han kommer ram med den.

Men lärde honom komandot knä efter detta, kommentera om ni vill veta hur det e ^^ och hur jag lärde honom det ;) 


       

Klicka för större


Sen tränade vi Städa med, fick bara två bilder från det men men ^^  

       


Av Julia - 6 november 2011 22:04

Har tränat hunden idag ^^ håller på lär honom ett nytt halvhemligt komando, men gulligt är det.


Det senaste jag lärt honom är att aportera, såigår provade vi med en massa olika leksaker för att se om han aporterade dem. Och det gjorde han utan problem. :)


Dagens träning med det hemliga temat ;)  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards