Alla inlägg under januari 2012

Av Julia - 15 januari 2012 21:16

Idag var det dags för årets första agilityträning, jag va taggad och inte minst hunden, fy va kul han tyckte det va, trotts att vi va på ett helt nytt ställe med nya dofter, speciellt eftersom det va i ett ridhus. Men med full fokus mesta dels så gjorde han det jag bad om, med ett glatt uttryck i ansiktet. Va så himla kul att se :)


Sitter nu pch tittar på Ponnyakuten säsong 3 ^^

Av Julia - 14 januari 2012 18:43

Hunden fick lite spa idag, en ordentlig genomkörare av pälsen ^^ klippt klorna och tasshåret, jag är jättenoga med hans tasshår på vintern för att så mycke som möjligt undvika att han får en massa snöklumpar under tassarna.

 

                                            

Alldeles nya bilder från idag :)

 


Av Julia - 13 januari 2012 13:51

För tillfället sitter man i skolan trots att man slutade vid 12tiden :O ojoj, nej men det e för att vi har lite skolarbete att lämna in, eller jag e klar med min del men inte min kompis. Så gör henen sällskap ^^ men hon ska med mig till statbiblan så :P XD men men en snabb uppdatering från lilla mig XD 

Av Julia - 12 januari 2012 22:39

Halt ute? ja det undrad ejag innan jag gick till bussen XD haha skulle gå till bussen idag, annars brukar jag alltid åka en annan buss ner men den gick inte så va bara att gå, blir nån minut sen och tänker att ja men det e väl bara att gå XD haha jo det kunde jag ju med. Satan va halt det va XD och så ska man skynda sig ner till bussen :P kul, på det regnade det... det gör ju inte direkt saken bättre :(. Men han med bussen och kom iväg till skolan :P.


I skolan gick man till matan och satte sig vid ett av borden med reten av klassen och hade trevligt ett tag innan det va dags att röra sig ner till lektionssalen, och det va ju bara att sätta livet till. Jaja vi kom fram hela :P och torra ;). Va riktigt nära på att kidnappa en av elevernas hundar i dag, han e så sötans söt :P kollar på henne på bdb och satan vilket charmtroll, det va nästan värre i verkligheten.


Men hade sjukt kuliga lektioner ^^


 Sen åkte man in till stan för att kliva av bussen och vänta tio minuter innan man klev på bussen hem, så skönt att kunna välja plats helt själv och inte behöva fråga om man får sitta brevid någon, folk verkar ju bli så sura då.... Jag själv blir sur om nån sätter sig på sätet bredvid en utan att fråga eller titta sig för det gör mig sjukt irriterad. Väl hema åt man middag och kollade tv, sattemig vid datan efter det och surfade och gjorde skolarbete duktiga jag ^^ sen har man kollat tv sen 20,00 till 22,00 XD


Kollat påd en nya serien Once upon A time värkade bra men inte superbra men ska ge en mer chanser :P sen blev det Revenge som också är en ny serie på tv, den va riktigt bra faktiskt


 

Trailer för Once Upon A Time


Revenge Sneak Peek hittade ingen trailer :P

Av Julia - 12 januari 2012 08:11

Klockan är 08,11 och jag sitter här hemma med skolarbete... Klockan ringer 6, eller ringer och ringer, jag vaknade och svär över attd en inte ringt, men när jag skruvar upp ljudet förstår jag varför... Va därför den inte ringde idag eller igår. Jag har ju radio istället för signal.


Ne nu ska jag återgå till mitt skolarbete :P tänkte slänga in en snabb uppdatering bara ^^

Av Julia - 11 januari 2012 23:40

I år har jag som mål i agilityn:
* Ta däcket galant

* Kunna skicka på hinder

* Slalom från båda hållen utan mig brevid sig

* Vippbrädan, det vicktigaste av alla eftersom han är livrädd för den

 

Sen ska vi så klart öva på byten, av alla dess slag, lite höjdhopp med kanske, för att stärka bakbenen. Han hoppade ju nästan large på höjdhoppet i sommras :O

 

Bild rån i sommras då jag omch en kompis tog våra lurvbollar och tränade. :)

Jag som tagit bilden alltså inte jag som är med på den :P  

 

Av Julia - 11 januari 2012 22:54

Jag säger då det vilken befrielse att få gå till skolan, vilken underbar känsla, lycka för mig. Jag trivs så sjukt bra på min skola, älskar stämmningen och allt på den. Det är otroligt lungt trots att elevantalet är runt 400st. Sen kanske det är för att det är naturbruk, en väldigt praktisk skola, så alla elever är sällan på samma ställe jämt. Jag ångrar ite för en sekund att jag valde denna skola.


Men i övrigt har det inte hänt mycke mer än att jag försov mig ordentligt, hade ställt klockan på 6,00, 7,51 tittade jag på klockan och svär en lång ramsa. Klockan har alltså inte ringt och 8,20 börjar första lektionen, aldrig i livet att jag hinner till skolan innan det, men jag skyndande mig och smsade en kompis med frågan Vem, Vad, Var? tur att vi förstår varandra, själva tanken va Vilken lärare, vilket ämne och vilken sal. När jag skyndat mig på med kläder och kastat ner det sista så får jag svaret Projektarbete åkern. Alltså har vi eget arbete,då had ejag inte behövt stressa så förjäkligt. Men 8,35 sitter man på bussen påväg in till skolan. Trött som satan då man inte sov mycke i natt, försökte verkligen men kunde inte, va frustrerad jag blev då. Men men skoldagen flöt på. Sen åkte man till statsbiblan ch hämtade ut två filmer The Young Victoria och Coco livet före Chanel. Såg Victoria och den va fruktansvärt långtråkig. Men men alla filmer kan ju inte vara höjdare precis.


   

Bjuder på en gammalbild på skolans ena skäggagam ;) han har så härlig stil :P

Av Julia - 8 januari 2012 23:57

Tror både jag och hunden saknar snön, så bjuder på några snöbilder från 2010


                             

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards