Alla inlägg under juni 2012

Av Julia - 27 juni 2012 23:46

Det är det mamma lärt sig idag då vi fick jaga Bianca på gatan eftersom mamma skulel bara hämta bajspåsar och låter dörren stå öppen, och vips så va Bianca nere på gräsmattan. Och inkallningen sitter inte ens för fem öre, jag va på mamma och pappa om det så sent som idag, om hon ska ut i skogen om ett år ska det sitta som berget varenda gång, och vi förlorar bara en massa på att inte träna det med henne liksom, och idag blev det bevisat. Vi försökte äben träna apport men det lägger vi på hyllan ett bra tag tror jag XD. Övade en mass aloss medans jag lekte med henens älskade räv XD opererade in pipen i ena änden idag igen för att göra den roligare.


Försökte aportera med Troy idag med men det gickinte alls så jag gav upp och gick in i stället 

Av Julia - 27 juni 2012 12:51

De flesta har väl hört talas om Santino på Furuvik, apan som samlar stenar för att sedan kunna kasta på folk, alla tycker han är så smart. Men jag håller inte riktigt med, jag tror att hans beteende är ett steriotypt beteende. Alltså ett beteende han lagt till med för att roa sig, kanske för att han har tråkigt eller nåt. Sen är det väl inte så konstigt att han redan börjat samla, han märker väl att det ska bli säsong snart, då allting görs i ordning, personalen osv.


Men visst han kan säkert vara en jättesmart apa med, men jag tvivlar lite på det. Nu va det väldigt länge sedan jag va på Furuvik, så jag vet inte hur inhängnaden ser ut. Men de försöker säkert

Av Julia - 26 juni 2012 21:00

När vi va med Bianca till veterinären för att vaccinera henen så fick vi även reda på provresultaten på Troys tumörer, de va elackartade och har 10-14% risk att sprida sig. Sprider de sig så sätter de sig på inre organ, lever, njurar mm så det är ingenting vi kommer att se, däremot kan vi märka det på om han får förstorade lymfknytor i ljumskarna, och så klart hans allmäntillstånd. Men som det är just nu så är han pigg och glad, hakar mer än gärna på att träna och så. Så än är jag inte orolig.


Vi har däremot sagt att är det så att det sprider sig och han kommer behöva operationer och strålning kommer vi att ta bort honom, vi vill inte att han ska behöva gå igenom det för att vi vill ha honom kvar några eller något år extra. Dessutom så reagerar djuren precis som människor på strålningen, men de tills killnad från människor vet ju inte vad det beror på.


I dagsläget kan vi inte göra mer än leva en normal vardag med honom och hoppas att tumörerna togs i tid innan de hann sprida sig


Men jag hoppas i alla fall att jag får många år till med honom han är ju trotts allt bara 5år

 

Mattes lilla hjärta   

Av Julia - 26 juni 2012 20:45

Idag gick jag, pappa, Troy och Bianca ut i skogen, jag trodde det skulle vara hopplöst med koppelträningen på henne, en otroligt nog funkade det utmärkt efter ett tag, denna gång hade jag dock ingen klicker men körde på samma sätt. Samma sak när mamma och jag va ut med hundarna nu på kvällen. Så skulle mamma prova min metod på Bianca men det funkade inte alls, och jag lyckade still och med göra den med båda hundarna XD haha jaja får se till att träna henne mer med det sen, även husse ska lära sig den så att alla gör lika. Det går ju bättre då. Men efter tre dagars tränande så är hon otroligt duktig på att gå i koppel nuförtiden, det e så kul att se hennes framsteg.


Tränade apport med Troy idag det gik jättebra, skulle träna med Bianca med men hon komme rinte tillbaka med den så ska klicka det i morron utomhus om det är bra väder.

 

En sådan införskaffades när man va på jaktmässa i Tullgarn. Syns bra gör den i alla fall 250g väer den, flyter och tål vatten. Ett bra köp.

Köpt av http://www.pawofsweden.com/ 


Anledningen till att jag inte vill Klicka Bianca inne så är det för att Troy är klickertränad han med, och börjar jag klicka biancas beteenden och han gör något konstigt kan han ju lägga till med det och han kan lessna eftersom han inte får något godis, eftersom han är van att klick = Godis.

Av Julia - 25 juni 2012 22:45

Idag va det dags för koppelträning igen och herrejössanens va bra det gick, dock drar hon fortfarande vid gräsmattor och grusgångar, men vi obbar på det, nångång när man tränar måste man få hoppa och leka lite med haha frikomandot är hopp och lek. Hon har även lärt sig att när lillmatte stannar och stampar till i marken då ska man genast komma och sätta sig vid eller bakom hennes ben, hon är superduktigpå det.


I morse va jag ut med båda hundarna och hon gick skitfint helapromenaden, inte för at den va lång då regnet öste ner... och varken jag eller hundarna gillade det XD


Sen har vi faktiskt haft slappardag då in lillebror fyllde 15år och morfar kom förbi så vi grillade och åt strösselkaka (MUMS!)

Av Julia - 24 juni 2012 23:56

Vi har precis avslutat kloklippningen på Bianca, med hennes 18 (kol)svarta klor tog det säkert 45minuter... kanske också för att hon verkligen inte vill att man klipper klona på henne, baktassarna går bra men fram är jobbigare, så bak hade jag henne låg på rygg, klippte lite och godis, klippte lite till och godis så har vi hållit på, på framklorna låg hon på sida så knycklade jag till det på nåt konstigt litet vis XD


På hennes små sprattelattacker så är jag väldigt osäker på svarta klor, därför försöker jag klippa hennes ofta och lite åt gången.

 

Gammal bild men vad gör det?  


Sen har vi även promenadtränat XD haha ja denna lilla, det innebär en stor påse hundgodis, enklicker och ett tålamot så in i banan, haha hon drar som en liten tok, hon drar så mycke att hon har svårt att andas, så igår provad ejag en ny tacktik på henne, med klicker, jag bestämmer hur hon ska gå, bestämmer hur lång bit hon ska gå och klickar lite då och då när hon gör rätt, utmanade henen på slutet igår med att gå förbi en massa roliga intressanta saker. Idag gick det bra i början av promenixen, men sen tappade damen koncentrationen... 


Idag har hon även blivit mätt och vägd.

39cm i mankhöjd och 6,5kg i vikt

Av Julia - 2 juni 2012 15:10

För ett tag sedan så sydde jag ett regntäcke åt Troy, idag har det öst ner med regn så jag tänkte attd et va dags att prova och lycka säger jag det funkade  :'D han va helt trorr på kroppen, dock blir huvudet, och benen och lite av svansen fortfarande blött men det är så mycke bättre än innan :')


Här var det fortfarande inte klart, men nu sitter det fast vid bakbenen med och va lycklig jag blev när det faktiskt funkade ^^


Bianca däremot va inte så förtjust i att det regnade tror det blev lite kalt med men det blev en snabb promenad med bådatvå i regnet, och det öser verkligen ner.  

   

Bianca · Djur · Troy

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards