Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Dagens träning

Av Julia - 12 augusti 2013 22:05

Vi började med den ordinerade problemlösningen som blev en väl hopvikt toalettrulle med hundgodis i.

Efter det blev det promend med balansträning, balansträningen var i ca 13min skulle jag gissa, tappade räkningen där när jag blev disraherad av att Risen schnauzern va ute, vilket märktes på Bianca som började vädra i luften, + att jag såg matte klappa om den.


Jag började mata Bianca och vi kunde lungt gå vidare till nästa lekpark där vi avslutade baansrningen. Idag fick jag även en ide, en sak jag ville prova med Bianca, nämligen ha henne stå på en soptunna, så när jag hittade en löft jag upp henne och hon hade inga som hellst problem med att stå där.


 

Som ni ser inga som hellst problem för hennes del.


Efter att hon stått där några sekunder så löft jag ner henne igen och vi gick till backen och hade backträning, att stå silla i backen åt båda hållen i 30sek för att träna benmusklerna. Vi gick sean vidare och nu ut på assfallt där jag ser en hund komma, perfekt tänker jag och så fort Banca såg den, en svart fet labbe. SÅ gruffad ehon till så vi backade och jag började mata henne med godis vilket fick henne att lugna sig och till och med kunna strunta i den andra hunden. Jag hade tänkt gå åt samma håll men la den iden snabbt på hyllan och började röra mig hemmåt, gik och önskade att vi skulle få ett hundmte till som skulle upptäckas i tid denna gång, agt och gjort så möter vi en gubbe med en lös Golden som verkligen inte kunde bry sig mindre om oss, frågan är om hunden ens såg oss. Men redan tidigt började jag mata Bianca med godis, precis enligt instruktioner och matade även en bit efter för att bibehålla den bra attityden och känslan.


Efter det andra riktigt lyckade hundmötet körde vi 1min och 30sek skritträning vilket var otroligt lång tid, ni anar inte, att gå myrseg i 1 och en ½ min. Men Bianca skötte sig skitbra. När vi kommit in på våran gata ser jag att vi kommer få ett människomöte, vilket är långt ifrån lika uppstressande som ett hundmöte, så jag skvallertränade. Men sedan roade vi oss med att hoppa upp på en sten som måste ha sett falig ut för hon va nog påväg att resa ragg mot den. 


Väl inne fick hon massor av godis och berö och ett välförtjänt Grisöra.


Jag hade tänkt att vi skulle klickertäna lite med men i skrivande stund ligger hon nedanför min datastol och springer i sömnen.  På det så måste jag gå och lägga mig snart med, bytt avdelning å jobbet och det jag förut hade en vecka på mig att göra ska göras på en dag x3.


Men jag passar på att bjuda på en kass Mobil bild till frå dagens promenad med Balansträning


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards