Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Igår hände det

Av Julia - 9 september 2013 21:50

Igår hände det jag ALDRIG trodde skulle hända i mitt liv


 

Troy placerade sig på en Agilitytävling

Visserligen bara 3:e plats men jag är så sjukt nöjd och blev riktigt glad och förvånad när de ropade upp oss på tredje plats. Lite tidsfel fick vi men det spelar ingen roll, han var någolunda med på det jag ville, han sprang och nosade litegrann, men ändå, jag har fortfarande svårt att fatta att han placerade sig.

Vi körde en Blåbärsklass på Uppsala Brukshundklubb, blåbärsklass innebär att det är hundar som aldrig har starta officiellt, vilket jag inte alls visste innan vi va på tävlingen XD.


 

Lillmannens fina priser, jag har velat ha Första hjälpen boken aslänge.


Efter det så var det dags för Large undarna att köra, men då tog Troy och jag det lungt bara. Sedans kulle banan byggas om till en Öppen klass Hopp, där skulle vi sedan ganska snabbt diska oss, Troy visade sin gamla vanliga stil. Genom att bara springa av planen och totalt skita i att jag ropade på honom. Istället för att locka tillbaka honom och jobba så sket jag i det. Det visade sig sedan att han nog va ganska nödig, så minneasnteckning till mig själv RASTA HUNDEN MELLAN LOPPEN!!!!!. Sedan tror jag lite min osäkerhet över banan speglades i hans beteende, jag visste inte rikigt hur jag skulle göra med handlingen.


Tredje banan vi skulle köra var en Öppen Agility där det verkligen gick super men efter tre hinder var vi diskade för att JAG glömde bort banan. En smula pinsamt, men ännu värre var det när Troy höll ett toppentempo, han var verkligen som på träningarna på tredje banan. Vilket gjode det extremt tråkigt att jag glömde banan. Men men nästa gång ska jag gå och nöta banan på banvandring. Det känns lovande nu och jag hoppas att det håller i sig till nästa täling, som i dagsläget blir Klubbmästerskapet den 28 September. Vi ska dit och försvara pokalen som står här hemma.


Sen vill jag verkligen passa på att Gratulera Johanna oh Robie för sin vinst i Large på Blåbärsklassen. Superfint lopp och de jobbar superbra ihop.

  

Han e ju sjukt söt och gud så charmig och lugn han är.  

Nu vill jag också passa på att önska Johanna lycka till när hon åker vi håller tummarna för att du känner dig bättre sen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards