Alla inlägg under november 2011

Av Julia - 6 november 2011 21:52

En av killarna i bandet har varit inne på min bdb och låten e så sjukt bra :)

Av Julia - 3 november 2011 00:49

Vilken ridtur idag :')
Började med när vi skulle hämta hästarna, hon som jag skulle rida gick till sidan bort från mig när jag närmade mig, men jag lockade lite och gick åt samma håll, då stannade hon upp och går mot mig :') vi möttes halvvägs, jag lät henne lukta lite på min hand, klappade henen sen lite på halsen och mulen innan jag sätter på henne grimman. Gick snällt efter mig tillbaka där hon blev uppbunden och stod snällt, försökte till och med gå efter mig när jag skulle hämta borstar. Borstade och efter två tag drar hon en djup suck, och hade ena örat frammåt och det andra bakåt mot mig. Spetsade öronen så fort jag gick från henne. Sadling va inga problem, inte heller att tränsa, hon kastade sig över bettet. Men när jag skulle sitta upp började hon vandra runt mig så jag tog lite i tygeln och hon böjde sig asfint, en tillslut stannad ehon och jag satt up. På ridturen va hon frammåt och pigg, men lyssnade asbra. Sen va det samma sak när vi suttit av, gick snällt eftter en och stod snällt stilla, kastade sig dock över maten när jag kom med den men inga problem. Sen släppte vi tillbaka dem i hagen och hon bara stod där.


Då tillhör det att jag aldrig träffat hästen tidigare, och hon va supermysig och lyssnade, bäst va i hagen när hon kommer mot mig, vilken känsla har aldrig hänt förut.


Sen gick vi till unghästhagen och tittade på min kusins 1,5åriga sto, trevlig och väldigt fin häst. kändes väldigt lugn och stabil inte alls hispig, och hon bara tittade på oss när vi gick fram till henne.


Hittade en 1,5åring som jag vill ha ett väldigt försiktig och tillbakadraget litet sto
Sen en megasnygg 3åring som e under inridning, och tydligen jättesnäll och lärde sig otroligt fort.

 

  

Halvkass bild från förra gången jag va i det stallet och red

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards