Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Rest In Peace Steffy

Av Julia - 30 april 2012 14:32

Jag vet inte rent sagt inte vad det var för fel på henne, jag hittade henne liggandes på sida i buren alldeles kall, hon reagerade knappt när jag rörde vid henne, hon skakade/gungade så fort man ställde ner henne, hon orkade knappt öppna ögonen, och när hon gjorde det var de alldeles matta. Jag tar med henne in på mitt rum och storgråter för jag inser att nu är det slut på hennes liv, pappa kommer in efter ett tag och jag ringer mamma som jobbar, vi bestämmer att vi åker med henne till veterinären för att få somna in i lugn och ro. Så mamma ringer veterinären och vi får tid 13,30, en timme ska vi vänta, så jag försöker göra det så bra jag kan för henne och sätter på mig morgonrocken, för att ha henne nära och värma henne, hon fan sig till ro efter ett tag och låg där, andades tungt med slutna ögon. Vi sätter oss i bilen efter vad som känns som en evighet, sen när vi kommit en bit med bilen så började hon skumma ur näsan och det såg ut som om hon försökte spy, hon ville ligga på ett speciellt sätt så jag lät henn ligga där, med en gammal torr våtservett under kroppen, hennes skummande och spyliknande blev bara väre och hon blev aldeles slapp i kroppen. När vi kommer in till veterinären så ligge r hon bara i min famn medans jag gråter utan stopp. Vi fick komma in tidigare och veterinären kollade lite på henne och sa att vi skulle låta henne somna in, jag nickade eftersom det va det jag hade bestämt, hon skulle inte få lida mer bara för att jag skulle vara egoistisk. Så hon fick en spruta och blev genast mycke slappare i kroppen, och efter ett tag började hon dra stora djupa anstrända andetag, veterinären sa lungt att det är en reflex. Han lyssnade på hennes hjärta 3ggr innan han sa att hon måste ha mer medel, en kämpe ända in i döden. Efter den sprutan tog det inte lång tid innan andetagen slutade och hon låg slapp i min famn, han la lite papper under henen eftersom hon fortfarande skummade ur nosen och nu kom det lite ur munnen med, rödbrunt till färgen och jag hade vit jacka på mig, han lyssnade två gånger till och vi fyllde i kontaktuppgifter och sen fick vi lilla byltet med oss hem. Jag grät helatiden. När vi kom hem fick hon ligga en stund med mig inne på mitt rum där jag klappade en massa på henne innan jag började göra i ordning hennes lilla kista, en ammal mobilkartong som jag fyllde först med spån från hennes bur, sedan hennes strumpa och efter det bomaterial, på allt detta la jag min älskade hamster och hon fick en tuss bomaterial på kroppen med. Sen stängdejag lådan och gick ut och begravde henne, vi ska fixa ett litet kors att sätta upp på platsen sen med. Och jag har börjat på e minneslåda, med bomaterial från buren, maten i matskålen och sen några av sakerna hon hade i buren. Ska skriva ut bilder på henne sen med att stoppa i lådan.
 
 
 
                    
 
De sista bilderna på älskade Steffy.
Hon levde när jag tog bilderna.
 
Steffy
2010-06-04 - 2012-04-30

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards