Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Valpkurs gick som en dans :D

Av Julia - 6 augusti 2012 20:35

Idag efter jobet va det att bege sig på valpkurs där det skulle övas koppel och kloklppning, vi övade även kontakt och u-sväng. Det gick så himla bra, jag va riktigt nöjd med Bianca idag, hon skällde inte så himla mycke idag heller, vilket alltid är ett pluss, kontakt och u-vängen gick som på räls, koppelträningen va lite svårrare men där fick vi tippset att klicka, så det har vi börjat göra vilket gav riktigt snabbt resultat, sen kan det ha att göra med mina köttbullar gjorda på älgfärs som hon fick. Men det känndes verkligen super.

När vi skulle gå ut fick vi gå ut sist för att träna på de som satt i sofforna, så dt va gå fram, hon började dra och skälla, backa och få med henne, klicka när hon va tyst och gick bra, klicka när hon gick bra, och så fick vi hålla på. Men vi kom otroligt snabbt ut från lokalen, visst fick jag backa lite och så men det gick mycke fortare än jag trodde det skulle göra. Juat nu ligger hon utslagen på mattan och sover.


Kloklippningen gick skitbra, det va Camilla som to henen för att visa på, hon trodde hon skulle få en sjövild hund men hon va hur lugn och duktig som hellst.


Vi ägde och mätte henn igår

19veckor

10,2kg och 46cm hög

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards