Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Agilityträning

Av Julia - 28 augusti 2012 22:06

Vilket flyt vi hade idag, gick så sjukt satans bra åhh jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta av lycka. Det gick otroligt bra, trots att min Agilitytränare gick runt och tränade med sin schäfertik, det va snarare lilla Shira som hade problem med att Troy och jag va där.


I alla fall så testade vi först att belöna efter varje hinder för att få upp motivationen, men sen så sa hon att jag ska köra som jag gör på tävlingarna så att det blir en rutin för oss. Så de nya rutinerna är att ge 4godisar innan start, låta honom äta 3 och sedan bara lukta på den 4 som åker tillbaka ner i påsen, för att köra i början 2-3 hinder och sedan springa direkt till påsen. Det funkade klockrent, farten va underbar, även hans motivation, så fort jag sa att vi va klara genom att med yberpipig röst säga bra eller duktig kille så sprang vi tillsammans till godispåsen där han fick fleragodisar. Så höll vi på och tränade i mer än en timme, så nu har jag en mycket glad och nöjd hund, och jag ska verkligen fortsätta träna på detta sättet, alltså låtsas att varje banträning är en tävling :).


Sen tror min Agilitytränare att det har myce att göra med att jag tränat Bianca väldigt mycke och att han då tycker det är väldigt kul att jag bryr mig om honom nu. Men vi hade en riktigt bra stund tillsammans idag och jag fick nytt hopp för tävlingshunden.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards