Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Julia - 2 maj 2012 21:05

Många tankar och funderingar har virrat runt i mitt huvud, Varför Steffy plötsligt blev så dålig, är den största orsaken.


Jag tror personligen att hon fick ett lungödem, "Lungödem (latin: oedema pulmonalis) är en ansamling av vätska i lungorna. Lungödem orsakas oftast av att funktionen i hjärtats vänsterkammare är sämre än i högerkammaren. Detta gör att hjärtats vänstra kammare inte orkar pumpa bort det blod som höger kammare pumpar in i lungkretsloppet. Andfåddhet, rosa slem och rassel" sen tror jag att hon fått en hjärnblödning eller en propp, eftersom hennes balansinne var helt rubbat, hon kunde inte stå upp alls, utan låg hellst bara slappt i min famn. Ställde man henne ner så gungade hon från sida till sida.


En sak jag är helt säker på är att jag gjorde helt rätt i att låta henne somna in för alltid, jag är också fruktansvärt glad över att jag hittade henne då jag hittade henne så att hon slapp ligga och lida i buren utan nu lungt och fint fick somna in i mattes famn.

 

Jag är personligen av den åsikten att har man skaffat ett djur tycker jag man ska vara med och säga adjö med. Det är skitjobbigt men det är så värt det, jag skulle aldrig klarat av att bara lämna ifrån mig Steffy och åkt, jag skulle haft så himla dåligt samvete över det.   

 

Nu fick jag henne med mig hem, tog några minuter innan jag hade mage att packa ner henne i henens lilla kartong för att sen sätta henne i jorden. Hon fick spån från buren, henens strumpa och bomaterial i den lilla asken för att ha det bra. Hon blev begravd på baksidan av vårat hus. Där kan jag besöka henne varje dag. 

 

Här ligger den lilla älskade hamstern begravd.

 

  

   

Steffy

2010-06-04 - 2012-04-30

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards