Alla inlägg den 9 september 2013

Av Julia - 9 september 2013 22:23

   Det har hänt end del på Biancas träningsfront sen jag sist bloggade om det. Efter att jag blivit arbetslös har jag ingen lust alls att blogga. Men tänkte passa på att uppdatera nu.


Det har gått jättebra med hundmöten och gå i koppel, har även börjat träna med henne lös, att jag bara släpper hennes koppel och beönar när jagkäner att hon har fokus på mig. Det går verkligen skitbra.

Men för tillfället, elelr ja just idag var en dålig dag, då hon har skällt på ALLT vilket gjorde at hundmötet på dagens promenad gick helt åt pipsvängen men vi tar nya tag i morron. Då går det säkert mycke bättre.


Sendan på den övriga frnten så har jag hunnit med att åka med min kompis och henens shettishingst på 3års test som verkligen gick bra.

Jag har ridit, typ frsta gången sen November förra året men kände ingenting efteråt vilket va ruggigt skönt måste jag säga.


Sötnosen Memento från 3års testet

Av Julia - 9 september 2013 21:50

Igår hände det jag ALDRIG trodde skulle hända i mitt liv


 

Troy placerade sig på en Agilitytävling

Visserligen bara 3:e plats men jag är så sjukt nöjd och blev riktigt glad och förvånad när de ropade upp oss på tredje plats. Lite tidsfel fick vi men det spelar ingen roll, han var någolunda med på det jag ville, han sprang och nosade litegrann, men ändå, jag har fortfarande svårt att fatta att han placerade sig.

Vi körde en Blåbärsklass på Uppsala Brukshundklubb, blåbärsklass innebär att det är hundar som aldrig har starta officiellt, vilket jag inte alls visste innan vi va på tävlingen XD.


 

Lillmannens fina priser, jag har velat ha Första hjälpen boken aslänge.


Efter det så var det dags för Large undarna att köra, men då tog Troy och jag det lungt bara. Sedans kulle banan byggas om till en Öppen klass Hopp, där skulle vi sedan ganska snabbt diska oss, Troy visade sin gamla vanliga stil. Genom att bara springa av planen och totalt skita i att jag ropade på honom. Istället för att locka tillbaka honom och jobba så sket jag i det. Det visade sig sedan att han nog va ganska nödig, så minneasnteckning till mig själv RASTA HUNDEN MELLAN LOPPEN!!!!!. Sedan tror jag lite min osäkerhet över banan speglades i hans beteende, jag visste inte rikigt hur jag skulle göra med handlingen.


Tredje banan vi skulle köra var en Öppen Agility där det verkligen gick super men efter tre hinder var vi diskade för att JAG glömde bort banan. En smula pinsamt, men ännu värre var det när Troy höll ett toppentempo, han var verkligen som på träningarna på tredje banan. Vilket gjode det extremt tråkigt att jag glömde banan. Men men nästa gång ska jag gå och nöta banan på banvandring. Det känns lovande nu och jag hoppas att det håller i sig till nästa täling, som i dagsläget blir Klubbmästerskapet den 28 September. Vi ska dit och försvara pokalen som står här hemma.


Sen vill jag verkligen passa på att Gratulera Johanna oh Robie för sin vinst i Large på Blåbärsklassen. Superfint lopp och de jobbar superbra ihop.

  

Han e ju sjukt söt och gud så charmig och lugn han är.  

Nu vill jag också passa på att önska Johanna lycka till när hon åker vi håller tummarna för att du känner dig bättre sen.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards