Alla inlägg under mars 2012

Av Julia - 8 mars 2012 22:35

Min helg är fullpackad med aktiviteter ;)

Till kompis i morron och sova där, sen utställning med henens hund på lördag och Agilityträning på söndag. + Att jag ska klämma in pluggande med, har påbörjat NUMperioden i skolan, vilket betyder att vi läser en kurs på 6v så det är samma ämne varje dag i 6v. Och istället för ett slutprov på hela kursen kommer vi att ha prov varje måndag XD. Men det känns inte fel man har hellre småprov än ett gigantiskt XD

 

Men det e vad jag ska göra i helgen, förhoppningsvis kommer det en massssssssa bilder sen om ni vill se om inte annat lär de finnas på Dayviews där heter man Vampire-Lover ;)

Av Julia - 7 mars 2012 22:36

HEMLAND
Sverige

ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Renvallarhund, numera främst sällskapshund.

BAKGRUND / ÄNDAMÅL
Lapphunden är en gammal nordisk ras. Den är en utomordentligt tillgänglig och arbetsvillig hund. Dess egenskaper som vakt- och vallhund har tidigare gjort den mycket användbar inom renskötseln. Numera är rasen främst en allsidig sällskapshund som bl.a lämpar sig för lydnadsträning, agility och vissa bruksgrenar. Lapphunden är läraktig, uthållig och tålig och den har en päls som ger gott skydd mot väder och vind.

HELHETSINTRYCK
Svensk lapphund är en typisk spetshund. Den skall vara rektangulär, något under medelstorlek och ha god resning.

UPPFÖRANDE / KARAKTÄR
Rasen skall vara livlig, vaksam, vänlig och tillgiven.

 

Urval av rasbeskrivningen från http://www.slk.nu/?p=44

Va med en kompis och hennes svenska Lapphundshane på Allmänlydnads kurs, för att vara deras första kurs va jag riktigt imponerad, det va visserligen en massa störning som sabbade koncentrationen på honom men han va jätteduktig. Så skulle vi gå en liten sväng för att flytta oss från plats A till plats B. DÅ säger jag att han är en sådan hund jag skulle vilja träna, livlig, och funkar med den mesta belöningen :) då säger hon att jag jättegärna fick träna honom gärna i lydnad men det funkade med Rallylydnad med :) så vi ska prova på lite med det nån söndag. 

 

Känns verkligen jättekul att få det förtroendet, med tanke på att det inte ens är henens hund egentligen utan det är uppfödarens och hennes de typ delar på honom.

 

Han är verkligen en underbar hund, supermysig, och går med på det mesta :P superfin (Vilket visar sig på utställningarna) oc cool, fullt loiv på en utställning och han kan ligga i sin bur och sova.

 

Så önska mig och lilla fluffet lycka till XD

 

Av Julia - 7 mars 2012 22:35


 

Klickades hem denna gång + en present till en kompis :P

 

Av Julia - 7 mars 2012 22:32

Mös med denna dunderklump idag ^^
Mins när han kom till skolan då han va så rädd att han kissade på sig :( men nu e han asmysig, okej inte lika mysig som några av de andra men det är stor skillnad på honom från när han kom tills nu :) 


 

Inte jag som håller ihonom på bilden :P  



Jag tycker att det är asroligt att, när jag började på Jälla så hade jag extrem råttfobi, jag kunde inte ens ta i dem, på bara 3år har det gått så långt att jag till och med kan gosa med dem. Det tycker jag är riktigt bra jobbat :)

Av Julia - 4 mars 2012 23:16

Fick ÄNTLIGEN hämta ut mitt paket som va skickat den 24 februari XD men posten och CDON har haft problem med sina aviseringar så fick nåt nummer och kunde hämta ut det med :)


     

Twilight, New Moon och Eclipse

Vita och på engelska så sjukt snygga :)

Ska beställa Breaking Dawn nån dag med den hade inte kommit ut när jag beställde detta :P


   

Rolig liten trickbok för att träna hunden med :)


Bakbok :)  


Av Julia - 4 mars 2012 23:09

Känns verkligen som om träningen går frammår, (haha helt klart vi springer ju) Men det känns som om han är mer taggad, lyssnar snäppet bättre, och verkligen vill, vi övade mycke slalom idag för att få upp farten mestadels och att han ska göra det utan att ta fel. Sen va det den hemska vippbrädan som stod med på schemat, men det går bara bra :) han går över nu med massa godis i slutet och ibland under tiden. Sen var det hopp, däcket, platta tunneln och så en liten men ibland väldigt svår bana :P 


     

Bilder från i somras

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards