Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Hundkurs i skolan

Av Julia - 23 maj 2012 22:35

Hundens träning idag:

* Passivitet då vi hade föreläsning om hundens ursprung och lite så
* Sitta i hundgård
* Klicker
* Hantering
* Hundmöten
* Passivitet så vi snabbt snackade munhälsa, och jag impade på läraren med att säga att jag försöker borsta Troys tänder minst 1gg om dagen

 

Hundmöterna går så jäkla bra nu efter kastreringen, hälsat på:

* Ester, svartvit Border Collie

* Tenchi, en Japansk Spetsvalp

* Elsa, norwichterrier dam på 11år

* Sickan, Wachteldam på 6-7år

* Tanja,  Gråhund på 3år (ville hälsa men när han kom förnära ville hon inte längre)

*  Prada, chihuahua tik på 1år skitkaxig, flyger på Troy lite stup i kvarten, eller ja inte bara Troy utan typ alla hundar förutom lilla Tenchi  

* Yippo, Svensk Lapphundshane gick inte alls bra, till en början gick det super de bara noade på varandra, men sen blev det bara ett svart virrvar, men snabb som man är drar sin hund därifrån innan någon större skada är skedd, vilket jag inte riktigt förstår för han hälsade på Ester på morgonen och hon är nästan helt svart i ansiktet, hon har en liten vit strimma mellan ögonen, och det gick superbra, men med Yippo gick det inte alls. Jaja man kan inte gå ihop med alla hundar, sen tror jag att det e för att Yippo är lite småkaxig med, han tycker han är guds gåva till alla hundar. Men möter man honom enskilt är han hur mysig som hellst, supertrevlig hund, han har dock börjat lessna på alla elever som ska hålla på med honom, så han har lärt sig att morrar manså släpper de, vilket inte är en bra egenskap, men hans matte är ju alltid med på de lektionerna han är med på så, och hon vet om det med.

 

Sen är det såklart en träninga tt åka buss med, vet inte riktigt hur det går då jag typ oftast somnar men han ligger kvar i knät typ precis som jag lämnade honom så antagligen sover han med


Nej nu ska jag göra hunden sällskap och sova, i morron ska vi handla lite ^^ och jag vill bara ha söndag...


Hunden från våran lektion igår, sovandes på bänken, jag stoppade råttan under hans huvud 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards