Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Dag 2 – Presentation om mina hundar

Av Julia - 30 juli 2012 20:12

Vi börjar med:


Linlands Troyboy

Shetland Sheepdog

Trefärgad

2007-02-23

 

Troy är väldigt tuff men ändå otroligt feg, han är rädd för de flesta ljud känns det som, han är fruktansvärt matglad och piper som en tok, vaktar den tills man ställer ner den. Han är sammtidigt väldigt tuff, han lunkar mer än gärna iväg på sina egna små äventyr, och lyssnar bara ibland, han HATAR katte och är inte så förtjust i andra hundar, han har en liten sak för Felix tror jag minssan.
 
Troy ÄLSKAR agility men hatar Rallylydnad, han är väldigt, människokär men inte så förtjust i barn. Han vill vara nära men sammtidigt inte då det blir väldigt varmt. Han älskar att åka bil och buss och somnar nästan påengång när man satt sig.
 
Han är väldigt lugn och lätt att ha att göra med, det har hänt flera gånger att vi fått beröm för hur lugn han är. Han är väldigt lättlärd med, en klicker och godis och jag tror man kan lära honom nästan vad som hällst.
 
Han har sin känsliga mage, magkatarr och även testikelcanser i sitt sjukdomsbagage, även felväande ögonfransar och magsjuka, även öroninflamationer så han är van att gå till veterinären och det är inga problem. Man kan nästan göra vad man vill med honom vilket är till stor hjälp många gånger.
 
Han är mitt lilla <3
 
Tränar:
* Agility
* Trix
* Vardagslydnad
 
Bianca
Wachtel, Gråhund, Jämte och Stövare
2012-03-25
Svart, brun och vit
Bianca är en hund med rätt förutstättningar, hon är snabblärd när hon kan konsentrera sig, hon är galen i leksaker och godis. Hon är en riktig terrorist, speciellt på Troy, hon kan inte låta honom vara, mestadels för att hon vill ha igång honom. Hon kan verkligen vara jobbig och det är mer än en gång jag under dessa veckor har funderat på om det verkligen va ett bra val att skaffa denna mix, men så kommer små ljusa stunder då allting funkar klockrent och det gör saken mycke lättare. Det är en hund som är rolig att jobba med och jag ser fram emot Agilityträningen när hon blir äldre. På agilityplanen har hon lite av ett självbelöningsbeteende, har hon klarat ett hinder så tar hon det mer än gärna igen.
 
2 av raserna märks tydligt i henens beteend eoch det är spetsarna, väldigt skällig, och envis som få hennes konsentrationsförmåga är väl inte den längsta heller.
 
Hon är väldigt stutsig av sig med, hoppar gärna på folk, efter saker och så så jag tror det kommer bli en utmärkt agility och freestyle kurs. Hon har redan innan 17 veckor visat utmärkta spåregenskaper, genom att bakspåra sig själv i en väldig fart, någonting jag verkligen ser fram emot att få jobba vidare med.
 
Hon är en intressant hund och det ska bli spännande att se henen utvecklas ^^
 
Användning:
* Jakt
* Agility
* Freestyle
* Trix
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards