Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Ändring av trick

Av Julia - 3 februari 2013 21:45

Tack vara några som upplyste mig av nyttigheten i Stolpe tricket så har jag hittat en alldeles utmärkt användning för det nämligen i Agilityn, att jag inte tänkte på det tidigare? Dum som man är :P haha men provade det med Troy men döpte om det till Ut och va han blir smidig runt hindret, han slickar nästan hindret när han ska rut det. 


Vi körde denna väldigt mycke :P 

 

Rött: Troy

Rosa: Jag 

Svarta sträcken: Hopphinder

Svarta Klumpen: kort tunnel


Alltså hopp, hopp, hopp, ut, tunnel. 

Vilket gör att jag inte alls behöver springa lika långt om han kan det. 


 

Såhär kan man ju också köra den: 

Tunnel, ut, Hopp, Hopp, Hopp. 
Samma sak där det krävs inte lika mycke springande av mig, och eftersom Troy är ganska snabb måste jag helatiden ligga steget före. Längtar till i sommar, fasiken va jag ska träna med honom då, massa finslip spc på slalom och kontaktfältshinderna. Känns lovande, så vi får se om det blir Agilityhund av honom trotts allt :P. 


 

Denna tränade vi på med, då detta fenomen uppkom på Doggy Cup tävlingen i somras Två tunnlar bredvid varandra åt samma håll, man ska igenom bådasom sträcket visar. Funkade skitbra tills min älskade klicker lägger av :'( RIP ljudet slutade fiunka så nu är jag utan klicker PANIK!!!! och kinkig som man är så funkar bara en klickersort XD hahaha en ska köpa en ny snart ^^ 

 

 

RIP älskade Klicker 

(inte min bild men hade en exakt likadan) 

 

Träningen gick verkligen skitbra, kändes undebart och han va taggad och på så nu hoppas jag verkligen att det håller i sig och han fortsätter så. 

 

Tränade Ut med extärn belöning med 

 

Rött X: Jag 

Rosa: Troy 

Blåa: Belöningen

 

Klickade när han hoppade och så fick han ju belöningen 

 

Tränade frammåt hopp med genom att sätta upp 2-3 hopphinder sätta Troy framför dem, lägga belöning i slutet och skicka helt enkelt och klicka när han hoppade sista hindret. 

Som ni kanske också förstår så tränade jag ensam Agility i en timme, det va en annan där med sin nya schäferhane från hundar utan hem, sen hennes andra hund som hon tränar rallylydnad och lydnad med och två kvinnor med Boxe som tränar bara lydnad. 

Efter ca 1timme kommer hon som brukar träna agility men är jag skulle åka så ville hon inte köra så jag tränade i princip Agility 1 timme och 45min själv XD då har man friheten att göra lite som man vill, ooch som sagt jag använde mig av 

4hopphinder 

2 tunnlar

till dessa övningar ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards