Alla inlägg under september 2012

Av Julia - 4 september 2012 13:09

Jag har trotts att jag inte borde så har jag börjat kolla på repriserna av det okända. Jag tror nämligen stenhårt på andar/spöken, jag har själv varit med om en situation där ag sett en ande. Jag var hos en kompis och skulle sova över där, vi stod inne i badrummet och skulle bortsa tänderna, jag står framför spegeln, och min kompis står vid tvättmaskinen en bit bort. Jag ser henen inte i spegeln, jag ser en hand kommer bakifrån och rättar till mitt bh band. Jag vänder mig om och tittar på min kompis och frågar vad hon gör, men det va inte hon.


Hon hade sett att mitt bh band va skruvat men sen så var det rättvänt.


Även hänt två andra saker, det va dagarna efter Felix dött och då hör jag i buren hur det är någon som går på första våningsplanet, det va två våningsplan i buren oc Felix hördes alltid när han gick i buren Steffy va mycke tystara, hon va en sån som verkligen smög upp ur gömman.


Andra gången vet jag inte om det va Steffy eller Felix som hälsade på, men det lät som om någon buffade under första våningsplanet.


Det har även hänt några gånger när jag varit ute på kvällstid då jag tyckt mig se någon elelr något, men det har aldrig varit något. 


Sen så är det så att jag känner mig fruktansvärt iaktagen så fort jag kliver ut ur mitt rum på kvällarna, det kommer från tvättstugan, tvättstugan sitter ihop med en toalett och bastu, och bastu har alltid känts obehaglig tycker jag.

Av Julia - 3 september 2012 13:00

min hund e bara för underbar.
Igår när jag kom
in efter att ha promenadtränat Bianca så komme rhan fram och de luktar varandra
jättelänge i ansiktet :') Han har aldrig gjot så tidigare på
henne.

Trimmade öronen på Troy igår med, han har länge haft allt fluff
runt dem så man har inte riktigt sett dem, och jag tycker han är mycke finare
när man ser öronen så jag klippte till dem lite med effileringssaxen :P Klippte
även tasshåret och smörjde in hans tassar, de blir alltid snustorra :( så nu ska
jag ha intensivinsmörjning på dem, speciellt med så mycke vatten som det är
:(

Idag märkte jag att Bianca inte alls va lika på Troy, utan an fick
utan några större problem ligga ifred i ena bädden och bara vara, hon nöjde sig
med den andra. Han sa ifrån ordentligt idag med, han snodde nämligen sista biten
av Biancas tuggring och va han vaktade den sen, men då gick faktiskt jag
emellan, sist han gjorde så blev det nästan slagsmål :/ men hon har mer och mer
respekt för honom verkar det som, jag tycker inte alls hon är på honom så himla
mycke längre.

Men Bianca måste ha ett allvarligt fel i skallen, man kan
inte ha hunden bland folk. Skulle fota henne så tar med henen ut i hagen och hon
börjar skälla som en tok på engång, grannens ena dotter med kompis åkte förbi
med sparkcyklar, en annan granne klippte grämattan och den tredje grannen
tvättade bilen. Jag va tvungen att gå in för hon bara skäller och skäller. Säger
man tyst så tystnar hon och direkt när hon svalt belöningen så börjar hon
igen...

Tur att vi fick plats på denna omgången av unghundskursen ska jag
säga så hon inte hinner lägga till med allt för mycke oönskade beteenden...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards