Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Julia - 8 januari 2012 23:57

Tror både jag och hunden saknar snön, så bjuder på några snöbilder från 2010


                             

Av Julia - 8 januari 2012 23:36

Kommer på ett av våra grönområden och springer med hunden lös och då håller jag ögonen inte direkt frammåt, utan sneglar på hunden och vart jag springer. Då ser jag hur hunden höjer upp svansen, spetsar öronen och smått stutsar fram, jag tittar upp och ser en rörelse, men där bara några meter framför kommer det nån och går med en hund jag ropar på min och får tag i några strån i hans nacke. Tanten hade problem att hålla bort sin borderterrier.


Hade hon haft reflexväst på sig hade jag nog sett dem tidigare, nu va det en liten rörelse och min hund som avslöjade henne. jag har liksom en nästan heltäckande reflexväst på min hund, och reflexväst på mig själv för att unerlätta för andra fotgängare och inte minst bilister.


Så till aalla er som tror att ni är självlysande utan reflexer ni är inte det, så snälla sätt på er en reflex åt minstonde.


Och det är inte första gången jag råkar ut för detta

 

(bild från förra året)
 
Jag va så sjukt glad på min hund idag, han fick gå lös hela promenade, han lyssnade superbra ochvi gjorde en lite rolig övning i början, jag gick slalom mellan motorvärmare och lyktstolpar och målet va att få hunden att följa med runt, och det gjorde han, sen försökte jag få honom att gå slalom, men det gick inte lika bra, men då latchade jag lite med honom, vilket betyder att jag petar på honom och han tittar på mig som om jag va dum, men idag svaade han med en lekinvit, jag skrattade lite och petad epå honom några gånger till innan vi glatt gick vidare. Jag gick över åker och även där lyssnade han bra, Sprang en bit och mötte tanten med terriern, han skötte sig bra ävn fast det inte va helt ok, men tyckte det va bra ändå, sen så sprang vi lite till, och han springer bredvid mi. Sa åt honom att springa hem när vi va på våran gata, när jag råkade säga något vände han och sprang till mig istället :) va glad jag blev på min hund idag då :')
 
  
(Gammal bild men jag gillar den)
 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards