Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Julia - 16 maj 2013 01:15

  

Mina Paintkunskaper e ju underbara XD

Men tänkte dela av mig av min helt improviserade Agilitybana igår när jag höll i torsdagsträningen. Jag hade som mål att träna Springande kontaktfällt och orkade inte flytta på Bommen och A-hindret, och lydnadsfolket tycker dessutom att Agilityn ska flytta längst ner på planen för att lydnadsfolket tycker det är långt att gå....  därav att den går runt, försökte att inte breda ut mig allt för mycke :P


Men okej

Hinderordningen

Hopp

Bom

Tunnel (lång funkar med kort)

A- Hinder

Långhoppet

Hopp

Tunnel (lång funkar med kort)

Däcket

Slalom (6pinnar)

Hopp

Hopp

Tunnel (lång funkar med kort)

A- Hinder

Långhoppet

Hopp


Det gick verkligen skitbra, han tog kontaktfälten bra, hade ett sug framåt och skenade snabbt som attan fast att de sköt och det ät högt.


Sedan nötte jag olika hinderkombinationer,

Däck slalom

Tunnel, Däck, Slalom

Däck, Tunnel, Hopp

A-Hinder, långhoppet,   

Hopp, Bommen, Tunnel, A-Hinder


Ja vi nötte på ganska rejält, tränade massor av gunga med och han va så duktig, flyttade upp till teg två på Joannas gunga övning :D att den rör på sig, sen ska jag jobba massor på att den låter och att det är skitkul :D


Men han sprang över hela, lite på nerfarten bara för att inte skrämma honom tillbaka till ruta 1 där han inte ens gick upp på den, eller Bommen efter att man tränat gungan med honom.


Men måste ge mig själv ett stort + för att jag kom på denna supersimpla bana ^^

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards