Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Julia - 25 maj 2013 21:45

    

Shetlandsponny
Hingst
f. 2010
e.Menno v.h Aeghterhuus
u. Windmill Girl af Jäboruder
 
 
 
låt mig presentera Memento, och nej jag har inte gått och köpt mig en liten shettis utan det är min kompis, och jag fick den stora äran att fota honom   
 
Vilket var myke lättare sagt än jort, en pussglad lite bufflig hingst som inte alls ville som vi ville, men varför ska jag stå här när det finns en massa gott gräs där borta, kan jag tänka mig att han stod och tänkte när han spanade mot gräsmattan
 
 
Jag är ingen expert på Shettisar men jag tycker personligen att han är jäkligt snygg, och med rätt hantering kommer han bli en trevlig liten hingst, om han nu får behålla den stolteheten att vara hingst    .
 
Jag tycker det ska bli roligt (jag hoppas) att jag ska få följa deras resa ihop ett tag till i alla fall, när jag skriver detta inlägg var detta e dag för ganska länge sedan, och jag läste på facebook idag att han är hemhämtad efter att ha blivit inkörd. Han börjar li en stor kille. Kan säga att det ska bli spännande att se sen. Måste ju tillägga att jag hoppas på att få åka med i den lilla vagnen någon gång. 
 
Jag tycker som sagt att han är fruktansvärt snyg och otroligt söt. Han är även den första hästen jag lastade av från en transport i hela mitt liv   men mer om det kommer det i ett senare inlägg om när jag va med och tittade och fotade löshoppning   
 
                                                                   
Ett urval av bilder från första mötet.
 
   
   
     
Detta är då 3 av de andra hästarna i stallet, 3 små jättesöta ston.
Blev helt kär i Fuxens snygga ansikte, kolla va charmigt
 
             
Detta är då den andra hingsten i stallet, som förhoppningsvis i framtiden vad jag förstått de ska försöka få att gå ihop med Memento.
 
Jag måste säga att det är inderbart att röra sig bland hästar igen efter ett ganska långt uppehåll, och jag hoppas det kommer hålla i sig ^^
 
Bara lukten får mig att rysa av välbehag åhhhh har sån lust att rida, saknar det som satan.   
Av Julia - 25 maj 2013 19:30

                                                                                                                                                                   


Ett urval av bilderna jag tog när jag var på utställningen i Österbybruk.


Jag tycker det är intressant att gå runt på utställningar och titta på olika hundraser och olika beteenden, en del hundar verkar nästan njuta av att visa upp sig oh få all uppmärksamhet, medans andra är livrädda och inte alls vill, det de hellst skulle vilja verkar det osm är ligga hemma och slappa.


Jag såg ett exempel på en SHetland SHeepdog som verkligen inte ville vara med, då den två gånger slet sig från kopplet och sprang runt i ringen och utanför och inte ens ägarna kunde få tag i honom, han va rent sat livrädd. Jag tyckte så hemskt synd om honom, man kunden nästan se hur hela hunden led av hela händelsen.


Andra hundar verkar som sagt verkligen vilja vara där, en del av dem kan ligga i gräset och slappna av

Kolla den bilden liksom, mitt i meten låg denna lilla Spets och slappnade av och bara tittade på folk och andra hundar.


Sen finns det de hundar som inte är vana med miljön och skäller på allt och alla, men med rätt träning tro jag även den osäkraste hunden kommer klara av den miljön. Man får ha tålamod och ta lite i taget.


Glöm inte klicka på bilderna för att se dem i större format, men observera att det är sträng Copyright på bilderna. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards