Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Julia - 19 maj 2013 21:36

Ännu ett ilägg om promenadträning, men det får ni allt stå ut med   


Vi började promenaden helt fantastiskt bra, hon gick jättebra, hon tittade på mig då och då och var på ett allmänt bra humör. Vi går och går, känns det som, jag körde lite sitt stanna kvar, kunde gå runt henne och hon satt kvar, sedan körde jag ligg stanna kvar men det gick inte lika bra, precis när jag skulle gå fram och belöna henne så reste hon sig upp, så va bara att gör om, tillslut så gjorde jag så att sa ligg backade två steg och belönade när hon låg kvar och gav henne frikomando. Vi gick vidare och fortsätter med bra energi och en bra känsla, vi svänger av och då började första problemet men efter en stunds bara vara så kunde vi gå vidare. Jag sätter mig efter ett bra tag på en bänk, ser enkvinna komma med två hundar och Bianca börade skälla, eftersom hon satt sig i mitt knä så åkte hon snabbt ner på backen, där ställer hon sig med framtassrna mot bänken och skäller som en toke, men det som förvånar mig mest är att hon ibland är tyst och snegla mot mig, så jag belönade med godis i mängder. Efter ett tag har de gått förbi och Bianca får massor av beröm och godis. Vi vandrar sedan vidare där en traktorskopa var extremt läskig, morr och rest rag. Men långt koppel och få g fram så löste sig det, men då var det nästa traktorsak som va skitläskig verkligen. Men med samma metod så var även den ofarlig. Även sista biten hem gick superbra.


Idag har vi även kastat boll på baksidan, med en koppelkrok som jag skruvade ner ordentligt i gräsmattan och en 10m spårlina kan man ha riktigt kul, tränar inkllning, sitt stanna kvar och sedan ligg stanna kvar, på baksidan gick det verkligen superbra fick massor av beröm och godis så klart, kastade massor av boll och hade det allmänt trevligt.   





   En av favoritbilderna på Bianca   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards