Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Julia - 18 maj 2013 23:30

Hundarna fick sig varsin liten dusch idag, det behövdes verkligen ^^ så nu är de rena och fina, Bianca är alldeles glansig i pälsen, Troy blev jättefluffig och glansig han med.


Hundarna fick självtorka ute i solen på framsidan medans jag tog en fika, lyckades bränna ryggen så har ett vitt X på ryggen eftersom jag hade en topp på mig där axelbanden gick i ett X över ryggen, snyggt -.-


Innan duschen så klippte jag klorna på hundarna, och kammade igenom Troy ordentligt han fäller fortfarande otroligt mycke det e helt fantastiskt hur en så liten hund kan ha så myce underull XD. Bianca ska borstas i morgon tänkte jag ^^ lär behövas eftersom hon hårar nåt enormt speciellt nu eftersom hon duchat. Sen håller jag tummarna för att vi åer till hennes uppfödare i morgn :D

Av Julia - 18 maj 2013 22:15

Idag påbörjades byggandet av min egna Agilitybana :D mamma och pappa va in till stan så frågade om de kunde kolla på Rusta om de hade deras däck inne och de hade de :D YAY! nu ska jag bara låna hem hinderstöden från klubben, de gamla och använda som mall för att bygga egna hopphinder :D Slalom ska fixas sedan med :D sen kan vi nöta ännu mer :D

Bianca fick prova på att hoppa däcket med, hon fattade nog inte riktigt men hade Troy ute samtidigt som jag körde med Bianca så hon skulle bara leka med Troy så hon åkte in igen XD men får prova igen en annan dag :D


Med Troy Tränade jag Däcket från olika positioner, snäva svängar, rakt frammifrån och så ^^ han va supertaggad idag med vilket känns så otroligt roligt. Han sprang med en härlig fart och hoppade smidigt genom däcket.


Körde på kvällen då det är lite svalare och bättre för honom, han börjar ju nästan flämta bara man frågar "Ska vi gå ut?" stackare. Men kvällstid så går det bra :D Hoppas verkligen jag och pappa kan ta och bygga hinderna snart ^^ så man kan köra lite mer :D

Av Julia - 18 maj 2013 15:30

Var ett tag sedan jag skrev om Biancas promenadträning, finns nog en mssa anledningar till det, bland annat att det gått askasst efter att hon löpt fram tills för någa dagar sedan då llting lossnade igen och hon går skitbra, visserligen går hundmötena fortfarane inte bra, hon blir het hyserisk, men samtidigt ska vi ta hjälp med det för jag vet inte riktigt vad jag ska göra, eftersom hon låser sig vid den andra hunden.


Hon har blivt mycke bättre i möten med människor, hon skäller inte längre, kan skvallra men ibland kan hon göra ett litet "utfall" mot den som går förbi, men jag håller tillbaka henne och berömmer så klart så fort hon skvallrar igen eller släpper objektet. Cykel möten går så mycke bättre men fortfarande så kan hon hoppa mot dem men det jobbar vi på.


Nu kan hon i alla fall gå ordentligt om vi är ensamma, men idag första halvan var hon jättesprattig, hon hoppade, tittade på mig med jättelycka i blicken, tungan hängandes ut genom munnen på sidan. Jag skrattade och lät henne hålla på, när vi kommit halvvägs så möter vi en hund, eller ja den kommer bakom oss och va hlt totalt ouppfostrad, drog så att lillmatte nästan fick springa efter hunden, och det va typ samma storlek om en dvärg pinscher... Bianca blir het skogstokig men efter ett tag när den försvunnit så kunde hon gå alldeles stålande, hon kom fint på inkallningen jag körde lite snabbt, trotts störningen, grönområde, katt som nyss gått förbi en bit ifrån sig, personer som pratar, hon tvekade lite nån gång men fick massor av beröm när hon sedan kom till mig. Sedan gic hon jättefint bredvid mig, nära mitt ben och tittar upp då och då på mig. Hon fick massor av beröm och godis. När jag kommer ner mot våran gata såg jag att min pappa stod och pratade med grannen så jag passade på att skvallerträna på dem. Det gick super, när hon började dra och titta på pappa stannade jag backade, belönade när hon släppte dm med blicken och kom mot mig. Fortsatte sedan att gå mot dem, gjorde likadant igen och sedan var vi framme så vi ick bara förbi och in.


Nu ska vi behålla denna positiva energi och fortsätta träna med en massa positiva känslor.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards