Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Julia - 18 juli 2011 23:06

Som rubriken säger så har vi nattligt besök, av en sak som jag verkligen tycker illa om, dock inte lika mycke som förut, eftersom vi har en Agapadda på skolan, men i alla fall vårat nattliga besök är en padda, den kommer troligtvis från grannen som har en dam på gården, vilket betyder att vi ofta får besök av deras hotelgäster.


I alla fall det hela började för några r sedan, mamma hade mött mig nar jag komhem från en kompis, vi kommer och går och jag känner någonting mot fotleden, jag tittar ner och inser att jag klivit på en padda. Den lilla äckliga saken överlevde för den va borta nästa dag, efter det så tål jag inte paddor...


  Här har ni våran lilla nattgäst   som för övrigt hoppade in i väggen när pappa kom hem med hunden... 

Av Julia - 18 juli 2011 17:50

Efter att ha lagt ner bloggen förut så har jag på senaste tiden känt en enorm saknad av den, jag har ju bilddagboken, men det kämns så fel att skriva av sig där, så här kommer det för tillfället handla mycke om träningen jag håller på med med hunden. 



För tillfället så ligger vi i lite hårdträning efter Nybörjarkursen i Agility, vi fokuserar mycke på att klara alla hinder. I stortsätt alla förutom slalom, ungbrädan, och däcket sitter perfect.

Slalom: ligger under inlärning, där ska vi träna alla portar och sedan få upp farten, i slalomet. 

Gungbrädan:  Vågar han inte gå upp på då den låtit då den slagit ner några gånger, vilket gör att han är rädd för den...

Däcket: Hoppar han galant om man kommer sakta mot det, men om man komme ri högre fart som tex i en kombination så springer han under det. 


Men som sagt vi övar på det.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards