Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Julia - 25 juli 2011 21:35

Cykla med hunden är bra på flera sätt,

* Bygger fina mukler

*Kondition

* kul

* Bra motion


Om man håller ett travtemp så får hunden fina muskler, traven bygger fina muskler på hunden, och sen så klart ökar hundens kondition med. Jag tycker även att det är kul eftersom man ser mer och kan komma en längre sträcka på snabbare tid än om man går.


Jag försöker alltid hålla trav med Troy på hårda underlag eftersom jag fått lära mig att springa i galopp sliter på deas ben, precis som det gör med hästar.


När jag cyklar med Troy använder jag mig av en springer och sele. Selet är för att om han tex skulle se en katt elelr ligga och smådra en längre sträcka eller om något skulle hända, så kan det ju vara så att han råkar strypa sig själv, och vem vill att ens hund stryper sig själv? Springern är för att jag känner att jag har bättre koll. Springer betyder att man har en sak som man fäster i cykeln, som man sen sätter fast hunden, vilket gör att den bla inte kan springa in i däcket och få ena tassen överkörd, eller fastna. Jag är väldigt positivt inställd till springer, för då har man båda händerna på styret istället för att hålla på och vingla för att man håller i hunden, sen e det ju så att jag kan bara släppa vänsterhanden vilket gör att hunden är på fel sida med.


  Den typ av springer som jag har, finns flera olika

Av Julia - 25 juli 2011 21:19

Idag har lilla Troyen fått inte mindre än 2bad, först i dammen vilket inte va en hit, han nästan hatade mig, sen när vi kom hem ställde jag honom i duchen. Så nu är han alldees ren och fin ^^. Och om han behövde bada vattnet blev alldeles gråbrunt, och sen luktade han illa i pälsen med så det va verkligen dags för ett bad.


Men påväg till dammen cyklade jag förbi två personer, precis när jag e bredvid em ser jag hur en av dem tittar på hunden och säger stackare. Jag fattar inte varför det e så synd om min hund, visst han flämtade som om han sprungit i 20mil, men det e endast för att glassbilen va här idag och han blir livrädd när den är här, så han flämtade som en galning till en början. Jag förstår mig inte på dolk ibland... För vi hade dessutom ett lungt travtempo.


  Bild från igår   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards