Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Promenadträning

Av Julia - 18 maj 2013 15:30

Var ett tag sedan jag skrev om Biancas promenadträning, finns nog en mssa anledningar till det, bland annat att det gått askasst efter att hon löpt fram tills för någa dagar sedan då llting lossnade igen och hon går skitbra, visserligen går hundmötena fortfarane inte bra, hon blir het hyserisk, men samtidigt ska vi ta hjälp med det för jag vet inte riktigt vad jag ska göra, eftersom hon låser sig vid den andra hunden.


Hon har blivt mycke bättre i möten med människor, hon skäller inte längre, kan skvallra men ibland kan hon göra ett litet "utfall" mot den som går förbi, men jag håller tillbaka henne och berömmer så klart så fort hon skvallrar igen eller släpper objektet. Cykel möten går så mycke bättre men fortfarande så kan hon hoppa mot dem men det jobbar vi på.


Nu kan hon i alla fall gå ordentligt om vi är ensamma, men idag första halvan var hon jättesprattig, hon hoppade, tittade på mig med jättelycka i blicken, tungan hängandes ut genom munnen på sidan. Jag skrattade och lät henne hålla på, när vi kommit halvvägs så möter vi en hund, eller ja den kommer bakom oss och va hlt totalt ouppfostrad, drog så att lillmatte nästan fick springa efter hunden, och det va typ samma storlek om en dvärg pinscher... Bianca blir het skogstokig men efter ett tag när den försvunnit så kunde hon gå alldeles stålande, hon kom fint på inkallningen jag körde lite snabbt, trotts störningen, grönområde, katt som nyss gått förbi en bit ifrån sig, personer som pratar, hon tvekade lite nån gång men fick massor av beröm när hon sedan kom till mig. Sedan gic hon jättefint bredvid mig, nära mitt ben och tittar upp då och då på mig. Hon fick massor av beröm och godis. När jag kommer ner mot våran gata såg jag att min pappa stod och pratade med grannen så jag passade på att skvallerträna på dem. Det gick super, när hon började dra och titta på pappa stannade jag backade, belönade när hon släppte dm med blicken och kom mot mig. Fortsatte sedan att gå mot dem, gjorde likadant igen och sedan var vi framme så vi ick bara förbi och in.


Nu ska vi behålla denna positiva energi och fortsätta träna med en massa positiva känslor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards