Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Utställning Österbybruk

Av Julia - 25 maj 2013 19:30

                                                                                                                                                                   


Ett urval av bilderna jag tog när jag var på utställningen i Österbybruk.


Jag tycker det är intressant att gå runt på utställningar och titta på olika hundraser och olika beteenden, en del hundar verkar nästan njuta av att visa upp sig oh få all uppmärksamhet, medans andra är livrädda och inte alls vill, det de hellst skulle vilja verkar det osm är ligga hemma och slappa.


Jag såg ett exempel på en SHetland SHeepdog som verkligen inte ville vara med, då den två gånger slet sig från kopplet och sprang runt i ringen och utanför och inte ens ägarna kunde få tag i honom, han va rent sat livrädd. Jag tyckte så hemskt synd om honom, man kunden nästan se hur hela hunden led av hela händelsen.


Andra hundar verkar som sagt verkligen vilja vara där, en del av dem kan ligga i gräset och slappna av

Kolla den bilden liksom, mitt i meten låg denna lilla Spets och slappnade av och bara tittade på folk och andra hundar.


Sen finns det de hundar som inte är vana med miljön och skäller på allt och alla, men med rätt träning tro jag även den osäkraste hunden kommer klara av den miljön. Man får ha tålamod och ta lite i taget.


Glöm inte klicka på bilderna för att se dem i större format, men observera att det är sträng Copyright på bilderna. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards