Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Cykla med hund

Av Julia - 25 juli 2011 21:35

Cykla med hunden är bra på flera sätt,

* Bygger fina mukler

*Kondition

* kul

* Bra motion


Om man håller ett travtemp så får hunden fina muskler, traven bygger fina muskler på hunden, och sen så klart ökar hundens kondition med. Jag tycker även att det är kul eftersom man ser mer och kan komma en längre sträcka på snabbare tid än om man går.


Jag försöker alltid hålla trav med Troy på hårda underlag eftersom jag fått lära mig att springa i galopp sliter på deas ben, precis som det gör med hästar.


När jag cyklar med Troy använder jag mig av en springer och sele. Selet är för att om han tex skulle se en katt elelr ligga och smådra en längre sträcka eller om något skulle hända, så kan det ju vara så att han råkar strypa sig själv, och vem vill att ens hund stryper sig själv? Springern är för att jag känner att jag har bättre koll. Springer betyder att man har en sak som man fäster i cykeln, som man sen sätter fast hunden, vilket gör att den bla inte kan springa in i däcket och få ena tassen överkörd, eller fastna. Jag är väldigt positivt inställd till springer, för då har man båda händerna på styret istället för att hålla på och vingla för att man håller i hunden, sen e det ju så att jag kan bara släppa vänsterhanden vilket gör att hunden är på fel sida med.


  Den typ av springer som jag har, finns flera olika

 
 
Alexandra

Alexandra

25 juli 2011 23:04

Det är trav som sliter mest på hästarnas ben. Skritt bygger ryggmuskler och galopp är hästens lättaste gångart. Trav är mest bara kondition, men sliter mest.

http://alxmix.blogg.se

Julia

26 juli 2011 19:22

men nu syftade ju jag på hårt underlag

 
Ingen bild

Alexandra

27 juli 2011 10:13

Trav sliter fortfarande mest, ännu mer på hårt underlag :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tror ni på spöken eller Andar?
 Ja helt klart
 Nej!
 Nja vet inte
 Aldrig i livet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards