Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Livet ^^

Av Julia - 17 april 2013 22:27

Det hände en del här nu, jag har precis blivit klar med min praktik som jag höll på med oavlönad i 4månader, så just nu sitter jag här och njuter av livet eftersom jag är ledig 2veckor innan jag hoppar på mitt vick till och med v34 ingen rast och ingen ro för mig inte. Men det som är riktigt bra är att jag trivs verkligen på platsen. Så det kommer gå bra ^^


Jag kommer vara med och hålla min första kurs ute på klubben, en Aglity nybörjare, sen gick jag med på att hålla en kurs helt själv, så nu ska man hålla en trickkurs. Kan bli spännande, Troy har jag ju lärt en hel del tricks. Känns bra, ska börja skriva ner olika trixs han kan och hur jag lärde in dem för att kunna lära ut sen ^^ det kommer bli riktigt kul.


Troy och jag var på specialagilitykurs igår, fokuset på kursen är Slalom och kontaktfält, känns som om det kommer bli väldigt givande och vi kommer lära oss massor. Just nu har vi lite läxor att träna på ba har Troy och jag fått i läxa att belöna i farten, alltså ska jag springa med godis i handen och han ska få springa ikapp och sno godisen i farten liksom, är mycke svårare och jobbigare än man tror XD


Troy fick ett anfall av sin dåliga mage igår också, han hade diraree på kvällen och natten och i går morse spydde han 5ggr. Men det är bra nu och han är pigg och full av energi igen ^^ Fast just nu är det sovdax för honom så han ligger nedanför min säng ^^


Nu ska jag snart hänga på Troy och sova veterinären i morgon med vilddjuret Bianca, här ska det röntgas höfter och armbågar.  SKa även kolla om man kan ge Troy en skvätt av hans medicin när han blir dålg i magen, för han får typ som sura uppstötningar låter det som lille stackaren :(


Men nu ska jag äta upp min lilla macka sen sova så vi håller tummarna nu för att Bianca inte har några problem med varken armbågarna eller höfterna ^^.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards