Alla inlägg den 12 april 2013

Av Julia - 12 april 2013 22:15

Bianca fick förresten möta sitt första riktiga rådjur face to face i dag,

(Nej jag räknar inte med det som hoppade förbi oss haha)
Jag satt på bussen i går och såg i dikeskanten en påkört (dött) rådjur inte långt från där jag skulle kliva av, säger det till pappa så vi svängde förbi med bilen och lät henne lukta. Redan när vi öppnade bagageluckan började hon nosa i luften, sen när jag öppnat henens bur och hon skulle vänta på varsågod så började hon pipa och kunde inte stå stilla. Men sen nä hon va tyst och stilla fik hon hoppa ut och vi gick mot rådjuret, hon va väldigt intresserad, luktade överallt och va riktigt duktig runt det. Hon kunde även sitta vid mina ben och bara titta, visserligen klappade jag henne på bröstet då men hon va tyst och satt lugnt :D

Ärligt så tror jag hon blir en bra jakthund


Ovido - Quiz & Flashcards