Direktlänk till inlägg 20 april 2013

Hundgodis utan lever del 1

Av Julia - 20 april 2013 17:47

Tonfiskpinnar


Ingredienser

* 250g mjöl

* ½ Torrgäst

* 1 Burk tonfisk i vatte

* 1/4 dl Olivolja

* 1tsk Hackad rosmarin

* 1dl finhackad persilja

* ca 1dl Varmt vatten


Sätt ugnen på 150grader gärna varmluft och klä en plåt med bakplåtspapper

Blanda mjölet med torrjästen

Häll tonfisken i ett durkslag och låt den rinna av ordentligt

Tillsätt tonfisk, olivolja, rosmarin, persilja och vatten i mjöl och jästblandningen

Knåda ihop till en slät deg.

Låt jäsa ca 30 minuter

Kavla ut degen till en 5mm tjock platta och skär dem sedan till 1cm breda och 5cm långa pinnar.

Baka dem i mitte av ugnen i ca 20 min och låt pinnarna torka på eftervärme.


Päronkex


Ingredienser

* 100g Vetemjöl

* 100g Rågmjöl

* 50g Vetekli

* 50g Hackad sötmandel

* 1 Päron

* 1dl Filmjölk

* 1 Ägg

* ca ½dl Vatten


Sätt ugnen på 150grader gärna varmluft och klä en plåt med bakplåtspapper

Blanda de båda mjölsorterna och vetekli

Finhacka mandeln i en matberedare. Skala päronet, dela i bitar och mixa ihop med mandlarna.

Tillsätt filmjölken och kör några varv till

Blanda sedan ihop allt till en jämn deg. Kavla ut den till en 5mm tjock platta och motta ut små figurer.

Baka kexen i ca 20min.

Låt dem torka på eftervärmen.


Blåbärsbollar


Ingredienser

* 50g Torkade blåbär

* 250g Rågmjöl

* 50g Finhackad sötmandel

* 125g Keso

* ½ dl Solrosolja

* 3/4dl Vatten


Sätt ugnen på 150grader gärna varmluft och klä en plåt med bakplåtspapper

Hacka de torkade blåbären i mindre bitar och blanda dem med mjölet och mandlarna

Tillsätt keso, olja och vatten, blanda allt till en smidig deg.

Forma degen till små kulor

Grädda dem i ca 20min och låt dem torka på eftervärmen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards