Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Hundgodis utan lever del 4

Av Julia - 23 april 2013 19:45

 Mumsbitar
 

Ingredienser


* 50g Malda Valnötter

* 200g Vetemjöl

* 100g Kokta röda linser

* ½dl Vatten

* 1 Ägg

* 1/4 dl Rapsolja


Sätt ugnen på 150grader gärna varmluft och klä en plåt med bakplåtspapper

Mal eller finhacka valnötterna i en matberedare och blanda dem med mjölet

Häll av linserna i en sil och mixa dem med vattenet så att du får en slät smet.

Häll ned linssmeten i mjöl- och nötblandningen.

Tillsätt ägg och olja och arbeta ihop allt till en smidig deg

Kavla ut degen till en 5mm tjock platta och måtta ut en figur eller skär små bitar i önskad storlek

Gädda dem i ca 20min tills de känns torra.

låt dem ev torka etra i ugnen på eftervärmen



Kycklingbitar


Ingredienser


* 100g kycklingfilé 

* 1dl Vatten

* 150g Vetemjöl

* 50g Havrekli

* 1msk Hackad Dill

* 1/4dl Solrosolja


Sätt ugnen på 150grader gärna varmluft och klä en plåt med bakplåtspapper

Koka kycklingfilén i ca 15 min och låt den sedan svalna

Finfördela kyckling och vatten i en matberedare

Blanda vetemjöl, havrekli och dill

Tillsätt kycklingsmeten och oljan oh blanda allt till en deg

Kava ut degen till en 5mm tjock platta och måtta ut små figurer eller skär ut remsor och sedan små rutor med pizzaskärare

Lägg dem på plåten och grädda dem ca 15min tills de känns torra och hårda



Jordgubbsdrömmar


Ingredienser


* 150g Rågmjöl

* 100g Vetemjöl

* 50g Havregryn

* 100g Jordgubbar

* 1 Ägg

* 1/4dl Solrosolja


Sätt ugnen på 150grader gärna varmluft och klä en plåt med bakplåtspapper

Blanda rågmjöl, vetemjöl och havregryn i en bunke

Mixa jordgubbarna med en stavmixer och häll sedan ned seten i mjölblandningen

Tillsätt ägget och oljan och knåda ihop allt till en deg

Kavla ut degen till en 5mm tjock platta

Måtta ut små hjärtan med en kakform

Grädda dem i 15-20min tills de känns torra och frasiga.

Låt dem torka lite extra i ugnen på eftervärmen 


Variationer


Istället för jordgubbar kan du använda,Hallon, blåbär, eller en motsvarande mängd rivet äpple elelr päron.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards