Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Julia - 13 oktober 2012 23:45

2 händelser under dagen har fått mig riktigt arg på Troy


Nr 1: Troy och jag kommer och lunkar i skogen, han lyssnade väl bra, stannade några sekunder extra för att nosa eller luktade klart, men han kom ändå både på visling och Hit. Han fick godis när han kom så klart och masa beröm. Så kommer vi och går och jag hör en röst och tittar upp jag ser en hund framför mig och en man. Han säger någonting till sin hund och Troy travade iväg, jag fick skrika Hit 3ggr (2ggr för mycke) innan han kom, eftersom han ändå kom så fick han godis medans jag kopplade honom och vi gick för bi den andra hunden som va helt galen, tror det va en BC som stod på två ben och jag tyckte mig höra ett morr när vi passerade. Men jag och mannen hejade glatt på varandra ändå och vi gick vidare, jag släppte Troy igen och han lyssnade bra igen, han fick godis vid inkallning och när han gick fint bredvid mig.

Nr 2: Jag Troy och Biaca va ute på sista kissningen, jag har koppel på båda och går ner för gatan och upp igen, de va helt galna över någonting, Bianca till och med reste ragg ordentligt och skällde och hade sig. När vi komme rhem går vi ner i hagen där Troy gjorde det han skulle innan jag började kolla efter honom, jag ser honom på trappen och tänkte ja men va bra då går vi in då, men då förvinner han ner för trappen och är påväg till grannen som kommer hem i sin bil... då fick jag skrika Hit 2ggr (1gång för mycke) när han väl kom öppnade jag bara dörren så att han fick gå in, såklart fick han beröm över att han kom.


Det som är mest irriterande är att Bianca när hon går i skogen 5m framför fullt upptagen med att nosa och ha sig kommer oftast påengång närman säger hit eller blåser i visselpipan men Troy krävs det upp till 3ggr innan han kommer även fast han också har fått godis när jag kallat in Bianca. :@ Så nu blir det koppel och sträng inkallningsträning på herren :@

Ovido - Quiz & Flashcards