Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Julia - 21 oktober 2012 23:45

Idag hade vi klubbmästerskap ute på klubben, jag agerade Fotograf, Dommare och sekreterare. Jag han fotta Rallylydnade, Lydnaden och Skojtävlingen. I Agilityn så dömde jag Smallklassen, sen tävlade jag i Mediumklassen och va sekreterare på Large klassen. Kul att se banan från ett annat perspektiv, och det e läskigt vad med småsaker man måste hålla koll på, hur är reglerna för Slalom, hur är reglerna för tunnel? Ja sådanna saker, men vi va riktigt snälla, för att alla skulle kunna känna att de gjorde riktigt bra ifrån sig, och att alla skulle våga prova.


Jag och Troy körde ju då Medium, i Small klassen va det 3-4st i Large var de 5 och i Medium 1... ja så den självklara vinnaren va jag och Troy. Men det kändes bra ändå. Alla deltagare hade 2lopp på sig att prova, så jag och Troy sprang vårat första och det gick inte så bra, sedan direkt efter det var det bara att köra igen, och denna gången gick det mycke bättre, då han vi innom tidsgränsen med. Och han va riktigt på och sprang jättebra. Så vinsten kändes skitbra :D


Troy och jag fick klubbens vandringspokal, så 3vinster till så är den våran ;) skulle sitta fint att äga den enorma pokalen ^^


Roligaste att titta på var helt klart Lydnaden, jag tycker det va riktigt intressant att se, jag har aldrig sett en lydnadstävling förut så det va helt nytt för mig. Men tycker det va riktigt intressant, ska försöka träna lydnad med Bianca sedan när hon kan koncentrera sig lite bättre :P.


Troy oh pokalen, ni ser ju hur stor den är :D 


 

Vårat pris, tuggben i olika former ^^ mycke uppskattat

Ovido - Quiz & Flashcards