Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Julia - 17 oktober 2012 22:04

http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=2229828


Jag mådde så fruktansvärt dåligt av att se kvällens Kalla Fakta avsnitt, hur kan några som värnar om djuren behandla dem så?

Av Julia - 17 oktober 2012 21:16

     

     


Testade att fotografera ljus häromkvällen,

Av Julia - 17 oktober 2012 21:07


I kvällens Kalla fakta avslöjas hur Parken Zoo avlivar utrotningshotade djur. Hjälp gärna redaktionen med fler tips som kan avslöja missförhållanden på svenska djurparker.

Av Julia - 17 oktober 2012 21:00

Promenad 1timme + Promenad minst 15min + 30min träning = Trött Bianca?

Tränat stadga med Bianca, mestadels Sitt för det funkade inte alls igår, idag funkade det klockrent. Men hon har lite problem med att jag backar från henne, då vill hon gärna följa efter mig och stannar jag så sätter hon sig igen. Men backade jag mindre steg så funkade det utmärkt. Flytta sidleds funkade jättebra med. Fortsätter det såhär kommer hon bli en jättebra hund.


 

Av Julia - 17 oktober 2012 15:07

Det va det idag för mig och Bianca, jag gav mig sjutton på att vi skulle gå samma väg som igår, så sagt och gjort så gick jag samma väg, det gick jättebra, började tidigt med att skvallra henne på en kvinna med en Tax, gick skitbra, vi går vidare, där står det en kille och väntar på bussen, han va jätteläskig tyckte Bianca, och morrade, men hon gick vidare efter ett tag, fortsatte skvallra henne på människor vi mötte gick som en klocka, så väljer att gå vidare och stannar vid kanten för jag visste att tåget skulle komma, så hon sitter fint och jag sitter bredvid henne medans tåget rullade förbi, då stannar en kvinna och frågar om jag sett en Cocker Spaniel för hon hade rymt men jag hade inte sett henne. Går vidare och går över torget gick bra, hon stutsade bara lite på en JRT men sedan gick vi vidare, stannade ett tag på en gräsmatta och där la hon sig ner och käkade gräs. Efter en stund gick vi vidare och där kom de en cyklist så hoppade hon bara lite mot honom. Tränade inkallning och det gick skitbra. Hon lyssnade som en klocke, även fast det gick barn framför så vände hon på engång och kom på engång.


Så efter en timmes promenad så tar vi nu en lugn stund innan det är dags med annat ^^ ska träna slalom med Troy också och träna lite annat med Bianca ;)

Ovido - Quiz & Flashcards