Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Långpromenad

Av Julia - 17 oktober 2012 15:07

Det va det idag för mig och Bianca, jag gav mig sjutton på att vi skulle gå samma väg som igår, så sagt och gjort så gick jag samma väg, det gick jättebra, började tidigt med att skvallra henne på en kvinna med en Tax, gick skitbra, vi går vidare, där står det en kille och väntar på bussen, han va jätteläskig tyckte Bianca, och morrade, men hon gick vidare efter ett tag, fortsatte skvallra henne på människor vi mötte gick som en klocka, så väljer att gå vidare och stannar vid kanten för jag visste att tåget skulle komma, så hon sitter fint och jag sitter bredvid henne medans tåget rullade förbi, då stannar en kvinna och frågar om jag sett en Cocker Spaniel för hon hade rymt men jag hade inte sett henne. Går vidare och går över torget gick bra, hon stutsade bara lite på en JRT men sedan gick vi vidare, stannade ett tag på en gräsmatta och där la hon sig ner och käkade gräs. Efter en stund gick vi vidare och där kom de en cyklist så hoppade hon bara lite mot honom. Tränade inkallning och det gick skitbra. Hon lyssnade som en klocke, även fast det gick barn framför så vände hon på engång och kom på engång.


Så efter en timmes promenad så tar vi nu en lugn stund innan det är dags med annat ^^ ska träna slalom med Troy också och träna lite annat med Bianca ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards