Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Jobbdax igen ^^

Av Julia - 30 oktober 2012 19:30

Ja idag var det dax att jobba igen och även idag var Troy med men idag fick han ligga inne på kontoret och vila upp sig. Jag hade med honom för att han skulle bli fri från Bianca några timmar. Han fann sig inte riktigt tillrätta inne på kontoret, matte va ju inte där. Han e en riktigt mattegris ibland. Önskar han kunde vara det ute med.


I alla fall så skulle det idag städas burar, men innan så skulle mat och vatten bytas i de övriga rummen. Medans jag står och fixar frukt till fåglarna så kommer en kille som va intresserad av Jord och skog inriktningen, men han och hans sällskap (nån äldre kille) ville se det mesta av skolan, de tyckte djurhuset va riktigt intressant. Fortsätter sedan med rummen, mat och vatten med grönsaker och frukt till de som ska ha det. Tar en promenad och lite extra lång lunch innan jag börjar plocka ihop det jag skulle behöva till städningen. Frukt fixades eller ja morötter och äpple till Kaniner och Marsvin medans Chinchillorna fick bara morötter. Medans jag står och pysslar med en bur så kommer en gammal lärare till mig med prova på elever. Idag var det bara 1 djurelev, men hästeleverna följde med och tittade i djurhuset för att sedan gå till stallet och provrida hästarna. Den lilla djureleven fick då tillbringa några roliga timmar med mig och min gamla lärare. Vi pratade och stojade och berättade allt bra med Jälla.


Kaninerna och Marsvinen fick springa/skutta runt på golvet medans de snabba små Chinchillorna sitta i en bur så länge.


                 

De djuren jag har städat till idag, en chinchilla saknas dock 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards