Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Julia - 8 januari 2013 22:05

Hoppas nyåret gick bra för alla fyrbenta, stora som små. 

Här fick Troy lugnande så han sov lungt över 12 slaget, Bianca och jag tränade kontaktövningar för hon satte sig upp och gruffade till en gång sen sa hon inte ett ljud utan bara gjorde kontaktövningarna klockrent. Vilket va väldigt skönt och helt oväntat, jag trodde hon skulle börja leva rövare och skälla som en tok. En poäng i det hela kan ha varit att jag i mitt rum hade en ADAPTIL doftavgivare i väggen så hon kan ha blivit påverkade av det men det är ju bara positivt i sådanna fall. 


Men efter det har livet traskat på i en jäkla fart det är redan den 8 Januari liksom, vad hände? 

Jag  jobbade på Jälla och vad jag har saknat det, sen fortsatte jag på praktiken och verkligen stortrivs med det ^^.

Unghundskursen började igen, eller ja omgång 2, dennagången är vi en aningens mera hundar


* American Staffordshire Terrier

* Storpudel  

* Alaskan Malamute 

* Jämthund 

* Drever 

* West Highland White Terrier

* Bianca


Ännu en gång är Bianca den enda blandrasen och helt klart en av hundarna med störst "Problem" men henens problemärstörningen, och Storpudeln har också problem med det. Men vi får så fantastisk hjälp att det här kommer gå alldeles utmärkt tillslut, man kan ju inte räkna med att få en helt perfect dresserad hund hux flux ^^.  Det som är lite extra kul är att den lilla Westien från förra unghundskursen vi gick går med oss nu med, och han har fått en fralla kompis :D men hon är inte med på kursen :P. 

För oss går det sakta men frammåt i alla fall och man kan verkligen ibland märka vilka framsteg den lilla skiten gör. Ibland går det jättemåga steg bakåt innan det blir pyttesmå steg frammåt. Men det är de där frammåtstegen som gör att man orkar med att fortsätta jobba med henne. 


Idag var vi ute på en riktigt långpromenix 1½ timme i raskt tempo, här är det minsan ingen snigelfart, bianca småtravar och jag bara böljar på. Det mest fachinerane va att vi mötte en massa människor ochhon sa inte ett ljud. Inte ens när de hade barnvagn med sig :O annars brukar hon skälla som en jäkla toka. Inte ens de som tränade fotboll på konstgräsplanen fick igång henne, och då var det en massa tjejer med tränare som sprang, skrek, pratade och sprakade boll oh hon brydde sig knappt. Vilken känsla det va :D. Däremot så de tre hundarna vi mötte fick sig minsan en rejäl utskällning precis efter noter XD men det är ett enormt framsteg att hon bara kan gå förbi människor :D. 


 

Lillfian när vi hämtade henne ^^ 


Ovido - Quiz & Flashcards