Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Julia - 10 januari 2013 22:11

Det är med stor lycka jag skriver detta, känns som om jag och Bianca har kommit till en helt ny nivå nu på kursen, vi har fått flytta ut från våran trygga lilla 4-kant och börjat röra oss med de övriga medlemmarna. Vi tränade kliker och skvallra idag + Passivitet. Vi började inne i våran trygga vrå och när hon va lugn och sammarbetsvillig fick vi sakta gå mot ljusare platser. Hon skälld elite men inte alls lika hysteriskt som hon har gjort förut och hon skvallrade skitbra. Jag provade gå med henne fram och tillbaka längst kanten på mattan och då fick hon syn på dem, 2 nya människor satt och tittade på och så får det ju inte vara, så de fick sig en utskällning men jag backade och belönade när hon va tyst. Sedan fortsatte vi med en massa olika övningar av skvallra. Mot slutet ställde de upp ien cirkel och så va tanken att hundarna i sirkeln skulle ligga ner och skvallra på hunden som gick runt cirkeln, Bianca va så lugn att vi skulle få gå, men herrejösses va gott mattan luktade då... Men jag fick gå ändå med henne så länge hon följde med när hon hade nosen i backen. Sen så la jag Bianca ner en bit ifrån och et ni vad hon låg kvar och fint skvallrade på de andra hundarna. Men sen fick vi krypa in i våran trygga vrå igen för då skulle de leka på mattan och då kom vi fram till att det nog skulle bli för mycke retning så det skulle inte gå så bra för Bianca, så hon fick ett litet tuggben att tugga på medans de andra höll på och hon brydde sig inte ett smack om de andra även fast leksakerna pep och de lät.


Det känns verkligen som om det går åt rätt håll med den lilla dåren hon och jag låg innan vi åkte mot kursen på rygg i soffan bredvid varandra och samlade krafterna, bara det att Bianca somnar och börjar snarka, det va så sött så ibland sträckte hon lite på sig innan hon lungt sov vidare. Hon va otroligt lugn på kursen idag med, hon skällde mycke i början men det gör hon alltid :P förhoppningsvis så försvinner det med tiden, elle ri alla fall trappar ner en smula ^^


Men allt som allt så är jag sjuuuuukt nöjd idag :D  


 

Bianca dagen då vi hämtade henne :D

Ovido - Quiz & Flashcards