Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Julia - 31 januari 2013 23:30

Idag var det sista gången på unghundskursen.

Alla var där och Bianca va verkligen underbart duktig. Hon kunde sitta en bit ifrån de andra på mattan utan att skälla, hon till och med låg ner enstund i mitt knä. Men så kom det en Schnazer ut från trimmet som skälld eoch fick igång Bianca så hon åkte in i sitt lilla skrymsle igen XD. EFter ett tag fick hon komma ut igen och denna gång skulle de ligga och sitta ner tills Camilla sa annat, vilket inte gick sådär jättera för Biancas del. Hon ville gärna resa på sig och hålla på innan men men att hon i alla fall kunde ligga och sitta kvar ett tag är ju bra, och ett stort steg på vägen.


Vi pratade även om vikten av att variera sin belöning, haha Camilla bara skrattade åt mig när jag började rabbla upp allt jag har till belöning:

* Älgfärsbullar

* Torkad Blodpudding

* Torkade fiskbullar
* Egengjort godis

* Olika sorters hundfoder

* Köpt godis

* Leksak, men inte allt för ofta då jag tränar med henen vill ha henne lugn och fokuserad och hon blir väldigt hetsig om man leker med henne och stresar upp sig väldigt mycke.


Vi övade inkalning med och det funkade nästan jämt, hon va väldigt galen i snön och vet inte hur mycke snö hon satte i sig. Men hon kom på de flesta av inkallningsgångerna vilket verkligen känns skitbra, en av de få sakerna hon verkligen kan :D.


Helheten av kursen är jag så sjuktnöjd med, känns verkligen som om vi tagit många teg frammåt i utvecklingen. Nu gäller det bara att fortsätta frammåt.


 

En bild från Januari

Ovido - Quiz & Flashcards