Alla inlägg under oktober 2012

Av Julia - 4 oktober 2012 19:45

Idag va Troy och jag på öppen träning på klubben, väldigt trevligt, vi övade typ barar slalom, då det verkligen är någonting vi måste nöta, övade på helt och ½ slalom, han va så taggad i början att han skällde, och Troy brukar aldrig skälla, (mer än när Bianca sätter igång). Vi hade en bra träning idag, han va väldigt pigg och sammarbetsvillig.


Vi latjde lite med så klart med lite hopp, tunnel, A, bom och däck, det va ingen bana uppställd idag utan jag tog det som fanns ^^ Jäklar vilken fart han hade på bomen idag, han galopperade full fart över den men gick duktigt och noga ner för kontaktfälten :D


Han kunde till och med vid några tillfällen ta ett ½ slalom helt själv, jag visade in så gick han det medans jag stod kvar, det ska jag verkligen fortsätta att träna på, för det har han aldrig gjort innan :') och jag måste ju tacka en för tippset att ha hopp och slalom, så jag har kört en del Hopp Slalom Hopp vilket har funkat superbra :D


 

Lilla Troyen för en testfotografering för ett tag sedan ^^

Av Julia - 3 oktober 2012 22:03

Va ut med hundarna i skogen idag, tränade:
* Passivitet
* Stadga i sitt (funka inte alls)
* Av och På knapp (funkade sådär)
* Inkallning med massa störning 9/10ggr

Sedan gick vi vidare i regnet, efter Älgspåren blev Bianca GALEN! så fick byta till Troys koppel från hennes Flexi då jag blev rädd för att flexit skulle gå av, hon va seriöst galen, tror att älgen gått samma vägsom vi gick och legat på lite ställen osv. Det regnade under hela promenaden så Tyoy fick ha Hurtta täcket och Bianca fick Troys reflexväst i hopp om att den skulle skydda lite i alla fall XD. Men jag har positiva anor om Bianca som jakthund :D

Hemma har vi tränat:
* Stadga i sitt (funkade inte alls -.- Sitt över huvudtgaet har inte funkat idag)
* Stadga i Ligg (funka asbra)
* Av och På knapp (funkade bättre än i skogen)
* Skvallra (Äpple, godis pannkakor)
* Kopplträning (gick hyffsat)
* Klippt klor, klippt tasshår och filat klorna


 

Halvkass mobilbild, Troys tass uppe i hörnet ^^ pappa och jag kom fram till att det va en älg som sprungit  

Ovido - Quiz & Flashcards