Alla inlägg under januari 2013

Av Julia - 22 januari 2013 22:05

Det enda Bianca och jag har gjort idag är att ta det lungt i sängen, det behövs ibland det med och hon kan behöva att en dag bara ta det lungt, visserligen komme rjag nog få äta upp det i morron :P  men det tar vi då ^^


Troy och jag däremot tog en promenix idag och då passade jag på att ta med klicker och godis, ska lära honom en ny sak nämligen ;) Stolpe ska jag lära honom vilket innebär att han ska springa runt en stolpe XD haha meningslöst men lite roligt och han blir så himla taggad och rolig att jobba med nu. Vi kommer tränna lite ofta på det eftersom det e så satans kallt ute på kvällarna XD men förhoppningsvis ska han kunna det från båda hållen sen ;). 


Hahaha åhhh trött eller vad?

Igår på praktiken somnar(!!!!!!!!) jag på fikat :S så sjukt jävla pinsamt

I morse satte jag mig upp i sängen när väckarklockan ringer 5,10 och bara VAFAN jag ska inte upp nu varför ringer klockan nu jag ska inte göra något. som tur va så tänkte jag det bara XD hahaha åhh men det tog inte lång tid innan jag insåg va det va för dag :P hahahahahahaha

 

 

Hahaha bilden är visserligen från Midsommar, efter att ha festat ch kommit hem så kröp jag ner i sängen 3:42 ;)  det e duktigt XD 

Av Julia - 21 januari 2013 21:34

Bianca måste vara bra lustig hund, jag bestämde mig för att vi skulle passa på att öva inkallning och gå fint i koppel på dagens korta promenad, hon går jättefint så jag släpper på kopplet för att öva inkallning och hon ska ha en chans att göra från sig. Kallar in några gånger och vad blir resultatet av det jo en hund som går bredvid en nästan hela resterande biten av promenaden... XD knäppo ^^

 

Mamma och pappa har dessutom inhandlat ett löpband, Troy går gladerlien upp på det med muta XD haha men Bianca flyger av det som om det ska äta upp henne. Jag ställd emig själv på det i 25min ^^ känner mig så sjukt jäkla stolt över det får ta och fortsätta med det ;) Troy ska få köra mera sedan. Får se hur det funkar med mina knän med, de verkar extremt känsliga för tillfället :/ det högra va verkligen svullet i lördags. 

 

Troy och jag gick promenad igå och jag hade honom lös i princip hela vägen och godis med mig, måste ju berömma den gamle mannen när han gör rätt ;)  och fy fasiken va han va taggad och lyssnade, han skuttade och bad jag honom göra ett komando han kan så skällde han och morrade sådär taggat och gjorde typ allt på en och samma gång XD han e så söt mitt lilla flufftroll. 

 

Igår klippte vi klor med. Bianca blir bara bättre och bättre och Troy är lika som han varit ^^ protesterar lite på framtassarna men annars går det finfint ^^

Av Julia - 15 januari 2013 22:34

Min Animailbeställning kom idag, så nu har hundarna en egen liten sovplats inne i mitt rum med filt, en liten matta och vattenskål. Snacka om snabb leverans :D riktigt nöjd och Troy verkar trivas med filten med ^^


Sen kom min CDON beställning med så jag har botat mitt True Blood abstinens lite för idag med ^^ med 3 avsnitt :O <3 kärlek på serien 


Bilderna på vad jag beställde finns i gårdagens inlägg 


 

Av Julia - 15 januari 2013 22:03

Min lilla hund som flera dagar varit skitduktig va helt borta idag, så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen undrar hur lång tid det tar att komma tillbaka till där man va :/


Det började med att hon drar som en dåre. Vi hinner inte komma långt förens vi möter en tjej med en golden på långt kopel, Bianca började genast slkälla, morra och göra utfall då stannar tjejens golden och hon lite halvdant losckar på sin hund, och jag har fullt sjå med att hålla tillbaka Bianca. Det dröjer ännu en gång inte lång stund innan det kommer en annan hund som hon börjar skälla på. Inte nog med det så komemr det en hund längre fram mot oss så står bbara kvar och väntar på att den ska passera och det tar en evighet. Vi går vidare och hon fortsätter hon drar som en dåre och jag försöker tappert att få henne gå bredvid mig. Otroligt nog skälld ehon inte alls när vi möte  människor, inte ens på barnen som lekte och skrek och höll på. Vilket i alla fall känns bra. När vi kommer den sista biten hem så möter vi en Huskey vet precis vad det e för hund, men Bianca blev skogstokig, det värsta jag varit med om. Efter den möter vi e Amstaff bulldog där ägaren hade noll koll och den e fortfarand eliten kan tänka mig hur den blir som stor... 


Väl sista biten hem gick hon skitfint precis som om hon skulle charma in sig sista biten för hon känd ehur jäkla arg jag va. 


Men till hennes försvar mötte vi ovanligt mycke hundar + att det kommit säkert 5cm ny fluffig snö, och Bianca älskar snö... XD 

Jaja får fortsätta kämpa med den lilla


 

Av Julia - 13 januari 2013 18:45

Nu har jag varit i farten igen och handlat till hundarna, det är nämligen så att jag fick 100kr rabatt från Animail på Stora Stockholm och idag när jag plockade med papper på skrivbordet så hittar jag den och den går ut den 16 jan så jag klickade in på sidan och hittade detta:

     

Filten kommer ligga inne i mitt rum så de har någonting att ligga på när de är inne i mitt rum, eftersom filtarna jag köpte på utställningen i somras ligger i deras hundburar så.

Grisknorrarna är till Bianca

Let´s Bite är till Troy ^^


Så nu väntar vi bara på att detta ska anlända hem till oss :D

Av Julia - 12 januari 2013 23:14

Nej det blev ingen långpormenad för mig och Bianca för min pappa har så underbart kort minne så han tog henne och gick ut. Men istället tog jag Troy och gick igen ;) denna gång höll vi oss i sammhället, släppte honom lös och han lyssnade någolunda, sen när vi kom ner på vägen så lyssnade han inte spc bra så blev koppel på, och vi gick vidare. Släpper honom lös igen senare och han lyssnade ännu sämre då så koppel på igen. Även denna gång gick jag en bit innan jag släppte honom lös igen och dennagång lysssnade han mycke bättre och han fick massor av beröm och godis ;). Han fick gå lös resten av vägen hem och det gick verkligen skitbra ^^ Så han gick lös större delen av våran 45min långa promenad ^^


 

Denna briljanta godissort är det då jag had emed ut på promenaden, jag vekligen älskar den iden nån fick om att göra godis i flytande form, alltså att hunden bara får smaken. Jättebra när man har en hund som håller på att gå ner i vikt eller har gått ner i vikt ;)

 

Det finns i tre olika smaker Biff, Bacon och Kyckling 

Jag har kyckling, båda hundarna gillar den men jag toro inte Bianca anser det vara belöning XD 

 

 

Av Julia - 12 januari 2013 18:21

Troy och jag va ut på promenad idag och vi gick på en grusväg i skogen inte långt från huset. Släpper Troy och går längst vägen, Troy skuuttar med mig och stannade då och då, men det räckte med att jag visslade eler ropade så kom han med full fart. Tränade inkallning ibland när han verkade upptagen med annat och han kom på engång. Han har aldrig kommit så snabbt förut mer än när man sätte rhonom ner och går ifrån honom. Men han är sammtidigt som en annan hund efter kastreringen.


Han fick dessutom troligtvis blåskatarr och har ätit medicin för det, han skuttade och sprang som en dåre hela promenaden. Kändes så himla roligt att han va på så bra humör.


I morron är det Agilityträning igen :D hoppas han har likamycke frammåtanda som förra veckan, fy han ju knappt med när han sprang trots att det v en superkort bana XD men det va bra för jag försökte llösa den på olika sätt för att träna på att visa och att han ska lyssna. Får se hur vi gör i morron ^^.

Av Julia - 11 januari 2013 18:00

Bianca och jag tog våran numera vanliga långpromenad idag och hon skötte sig verkligen skitbra, hon va speciellt duktig på slutet ^^ då hon gick bredvid mitt ben och tittade upp på mig, nästan fot ni vet :') känns om om det verkligen trotts allt finns hopp för henne.


Vi träffade henens lilla kompis, elle rja Bianca tyckte hon va skitläskig och lilla Trixie hatade Bianca, när hon kom för nära så skälld ehon till och högg i lyuften. Efter ett tag så lugnade faktiskt Bianca ner sig, en kvinna kom längre bort och jag började skvallerträna med Bianca och hon sa inte ett ljud åt kvinnan som gick förbi. Känns så himla bra att det går så bra med människor, det är ett stort steg åt rätthåll för våran del.


Såg en kille som höll på att göra en riktigt rolig vurpa, kunde verkligen inte låtabli att börja skratta men försökte att inte visa det men det gick verkligen inte att låta bli XD.


Lilla Trixie är föresten en Chiuaua/Kinesisk Nakenhundskorsning och väger 2,3kg ;) så hon är ganska liten :P

Ovido - Quiz & Flashcards