Alla inlägg den 7 november 2012

Av Julia - 7 november 2012 19:00

Idag orkade jag inte gå och nöta assfallt med Bianca så flexit åkte fram, så det blev en tur i skogen, Bianca drog och slet som vanligt, gick på ny plats och tänk va med dofter det finns i skogen (Jakthund i ett nötskal). Men det va bättre på bortvägen än hemvägen i alla fall. Troy fick följa med och springa lös första halvan, på hemvägen kopplade jag honom och det va väl tur det. För vi möter en berner sennen och Bianca blir helt galen och Troy har en tendens att inte lyssna på vad man säger när det kommer en hund. Troy skötte sig nu i alla fall till sklillnad från Bianca som började morra och skälla, berner sennen är ju oftast svarta i ansiktet och det funkar bara inte för Bianca. men ska jobba på det, men idag var inte rätt sag att börja på eftersom det är en påtok för trång väg och då kommer de för nära inpå och då är Bianca okontaktbar. Men hon gav sig ganska snabbt.

Troy va otroligt duktig på promenaden när han sprang lös, han sprang före en bit, stannade tills jag gått förbi då sprang han förbi igen, lyssnade faktiskt bra på inkallning och va allmänt riktigt glad. Han fick tokryck i kopplet och Bianca trodde att han lekte men tyvärr inte, han såg en aning förvånad ut när hon satt tassarna och trycker ner honom i sanden XD stackars liten.


Sen så senare på kvällen va det dags för en kvällspromenad för Troy, pappa tog Bianca (tack gode gud) och jag tog Troy på en rask promenad i ca 1 timme. Han gick superbra och han e underbar att gå med, han jagade inte ens katten han såg :O han skällde lite och ville men jag sa bara nej och då tittad ehan efter ett tag upp på mig och då fick han massor av beröm, skönt att man va ensam på vägen XD.


Innan jag gick ut med Troy så kom pappa in med Bianca efter deras promenix och sadlade om till sele och spårlina så gick de ut och tog Biancas spår som jag la vid 1tiden och det gick skitbra som vanligt ^^ hon är superduktig.

Troy fick ta sitt efter hans promenad och det fanns inget syug i honom, han typ tappade det helatiden, misstänker att det hade gått för lång tid får prova igen senare nån dag och ha kortare liggtid för hans del, och sedan sakta öka tiden och se om det hjälper, annars får jag byta det att spåra ^^

Ovido - Quiz & Flashcards