Alla inlägg den 22 november 2012

Av Julia - 22 november 2012 23:31

Jag måste börja med att säga att jag är otroligt glad över båda mina hundar, men för tillfället lägge rjag mycke av min fokus på Bianca som ni kanske har märkt, men snart har vi ridhusträning Troy och jag, jag ser verkligen fram emot det.


Men Bianca och jag börjar dagen med en halvlång promenad och hon skötte sig utmärkt, en kvinna med 2 barn och en barnvagn kunde gå förbi oss utan att hon skällde det minsta. Hon skällde heller inte på de folk vi gick förbi utan skvallrade underbart hon skötte sig som en liten dröm. Efter dn promenaden så lät jag henne vara de fick tugga tuggben båda hundarna och när Biancas va slut så skulle jag ta Troys för att han behövde inte tugga längre, då vägrade hundskrället att släppa, men envis som jag är så envisades jag med att jag skulle ha det där benet. Han fick så klart massor av beröm och godis när han sen släppte benet.


Kvällspromenaden med Bianca gick inte alls bra, vi skulle ner till biblioteket och lämna tillbaka en bok och en cdbok, och hela promenaden började i en katastrof. vi hade 2 personer framför oss, en människa med hund, en cyklist och längre fram va det 5 hundar (som skällde) och två människor. Vi stannade vid hundarna eftersom det är Troys små polare, man kan ju alltid hoppas att Bianca blir polare med dem, men som det såg ut nu så kommer det inte hända, utskälld och de morrade åt henne. Vi fortsatte gå och hon va helt galen, drog och stressade. Väl nere i centum höll vi på att bli överkörda -.- trots att jag jade reflexväst och Bianca hade en som täcker hela henens rygg... men vissa bilister har ju fått körkortet från ett flingpaket. Men men jag lämnade tillbaka böckerna och vi skulle nu gå hem, tänkte ta samma väg men valde att gå en som vi typ alltid går när vi går långpromenader i hopp om att det skulle gå bättre på hemvägen, men nej då ska det vara fullt av kajor i träden -.- Sen cyklade det förbi en kille, och Bianca var galen igen. Men jag sket i det vid detta laget ville jag bara komma hem. Vi går vidare och det går hyffsat, hon skäller på 2 cyklister som kommer, och sedan nån människa jag inte såg :O. Sista biten vilket va våran gata gick hon som bäst, nästan lydnadsfot ni vet med huvudet och kroppen tryckt mot ens ben och tittar upp på en och ser sådär glad ut.


Väl hemma så skar jag upp 2 hot dogs och hade lite av den torkade  Vom og hundematen och gick ut i vardagsrummet där jag började med kontaktövningar och sedan kollade vi djurakuten, efter det så övade vi stadga i sitt, ligg och stå. Idag gick det inte riktigt lika bra med Stå, men hej jag kan inte klandra henne jag har ju inte direkt lagt ner någon tid på att lära henne det, men hon fick lyckas en gång med det och fy jag blir så glad när hon lyckas. Sitt gick lika klockrent som sist vi tränade samma med ligg. Men idag försvårade jag liggstadgan genom att kata leksaker, började med att kasta dem åt sidan vid mig bara gav godis när hon låg kvar, sedan började jag kasta närmare henne och gav godis när hon låg kvar. Men även denna gång så gick jag ifrån henne och i morron ska jag försvåra övningen enormt mycke genom att öva det utomhus.


Planen för dagen var att vi skulle ha åkt med en kompis till mig och hennes lilal hund ut till klubben och låtit dem leka. Eller lilal och lilla hennes hund är en Svensk lapphund. Men hon fick förhinder så vi sköt upp det. Ska även lära dem att viltspåra, då jag tror det är en aktivitet som skulle passa dem utmärkt ^^. 

Ovido - Quiz & Flashcards