Alla inlägg den 11 november 2012

Av Julia - 11 november 2012 23:42

Jag tänkte att jag skulle tillängna ett helt inlägg om en av mina favoritförfattare nämligen Danielle Steel.


Danielle Steel, eg. Danielle Fernandes Dominique Schuelein-Steel, född 14 augusti 1947 i New York City, New York, är en amerikansk författare. Steel skrev sin första roman när hon var 19 år. Hon är en av världens bäst säljande författare och är med i Guinness rekordbok för att ha varit representerad på New York Times bästsäljarlista 390 veckor i följd. Ett tjugotal av hennes böcker har filmatiserats för TV. Förutom sina romaner har hon skrivit en rad barnböcker och boken His Bright Light, om sin son, Nick Traina, som begick självmord till följd av bipolär sjukdom. Efter sonens död grundade Steel stiftelsen "The Nick Traina Foundation" med syftet att stödja organisationer som arbetar med psykiskt sjuka. Hon har även grundat en annan stiftelse som arbetar för hemlösa. Steel bor i San Francisco och Paris och ger sällan intervjuer. Under ett par år drev hon ett konstgalleri

Källa: Wikipedia

http://daniellesteel.com/ Den officiella hemsidan


                     


Här är de böcker av henne som jag har läst den senaste är Balen.


 

Nu ska jag nog krypa ner i sängen och börja om på denna som jag började på för ett bra tag sedan, men av någon anledning inte fortsatte på.

Av Julia - 11 november 2012 22:38

I skrivande stund har jag två hundar i sängen som ligger här och sover, vid mina fötter ligger Bianca och precis intill mig ligger Troy. Bianca har haft en riktigt jobbig dag idag så hon är riktigt trött och lugn.

Vi va iväg och käkade kebab för att fira morfar på fars dag, och då låg Bianca i bilen. Sedan åkte vi hem till morfar för en fika och då fick hon vara kopplad helatiden för att vi va rädda för att hon skulle löpa amok i huset annars, men hon lugnade sig tillslut. Vi tog nämligen en husesyn, då hon fick gå runt och nosa och undersöka i stortsett varenda rum, sen blev hon fastbunden i min stol för att jag inte skulle behöva hålla i henne helatiden. Innan fikat så satte jag mig ryggsäck med henne för att lugna ner henne och få henne att slappna av vilket funkade utmärkt. Medans vi fikade fick hon godis medans hon va lugn och stilla.


När vi sedan kommit hem så tog vi det lite lungt ett tag innan jag tog med henen ut på promenad, idag provade jag att använda Royal Canins high energy 4300 foder som godis, var ute efter större bitar lite extra gott, av något hon vanligtvis inte äter. Det funkade skitbra och hon va verkligen fokuserad hela promenaden, tror lätt att det va en av de bästa promenaderna vi haft, fick henne till och med att skvallra på ett gäng på 3 killar som kom och gick förbi oss i mörkret. Det är en sak hon lätt skulle ha kunnat skälla på. Men idag var jag riktigt stolt över den lilla hunden.


Idag var en sådan promenad som gör att man inser att det finns hopp för den lilla hunden, en promenad som får en att fortsätta kämpa för att man ser att hon kan. Det kändes verkligen helt fantastiskt hur bra hon skötte sig. Hon drog lite på slutet men det va för att vi gick i motvind, ni kan ju förstå ala dofter vinden för med sig.


Så ser foderbitarna ut, de är större än Pro Plan Puppy Orginal - Kyckling och Ris är, och därför tyckte jag att de passad emycke bättre som godis, jag skulle ju inte kunna tänka mig ge RC som foder till mina hundar om det inte va en sista utväg, då jag hört massor av skit om dem och sedan hade en riktigt dålig upplevelse med en av deras försäljare som inte ens verkade veta vad hon pratade om...

 

    

Jag och pappa var på en temakväll om Jakthundar för ett tag sedan och fick två provpåsar på detta foder, det är därför jag har det som godis, det såldes annars bara i 15kg säckar vad jag förstod på deras hemsida.


http://royalcanin.se/hund/foder-butik/energy-4300/ för den som vill läsa mer om detta foder.

Ovido - Quiz & Flashcards