Alla inlägg den 14 november 2012

Av Julia - 14 november 2012 23:26

Idag har jag tagit 2långpromenader med Bianca, det har verkligen gått skitbra.


Första promenaden va bäst hon skvallrade fint och kunde gå skitbra trots att det va en helt nytt ställe vi gick på, för jag försöker variera mina promenadvägar för att hon ska känna sig trygg och lugn på nya platser, och så länge det är på hemorten funkar det, men det finns fortfarande en hel del platser att undersöka. Hon har blivit riktigt duktig på att skvallra, det funkade skitbra på 2 settrar idag, tills de kom jättenära, då började hon skälla och stå på två ben. Men jag som vanligt gjorde ingen stor grej av det och gick bara vidare. Klickade och gav godis när hon gett sig och det går mycke fortare nu. Dock så var hon helt hysterisk precis i början av promenaden, för det va ett par som kom och gick med en svart storpudel, och jag hann inte upptäcka det i tid, så jag fick stå och lugna ner henne innan vi gick vidare. Men efter dte så gick det verkligen skitbra resten av promenaden.


Andra promenaden gick skitbra i början, sen när vi passerat en korsning där vi brukar gå blev Bianca skitstressad, svansen sjönk ner lite, hon sprang fram och tillbaka, stannade hon så löft hon ena framtassen. Hennes hjärta slog snabbt, och hon tittar sig helatiden omkring och ville typ inte vara stilla. Hon reagerade inte på klickern, och hon tog knappt godiset. Hon reagerade typ inte på cyklisten som cyklade förbi, hon gruffade engång. Reagerade inte alls på personer som gick förbi, hon tittade upp på dem och fortsatte sedan att nosa i marken. Hela situationen släppte inte förrens vi gick förbi ett ställe som hon gått förbi sen hon kom till oss. Då var hon sitt gamla vanliga jag igen, lyssnade på klickern, tittade upp på mig med tungan hängandes ut på sidan och såg sådär lycklig ut som hon kan göra ibland. Hon gick verkligen skitbra helavägen hem. Jag vet fakktiskt inte alls vad som hände med henne där, om hon blev jättestressade eller bara nåt som skrämt henne eller så. Jag tror att hon blev stressad, då vi gått en bra bit runt en vältrafikerad väg och svänger in vid en störra fabrik, vet inte om det va lukten eller nåt ljud hon hörde. Och jag kommer nog aldrig få veta det heller.


Nu på kvällen har jag börjat titta på tv3s nya serie Stalkers


Förföljd och trakasserad. Den nya programserien Stalkers tar upp detta växande samhällsproblem. I år blir 150 000 svenskar utsatta för någon form av kontinuerlig förföljelse och trakasserier. I programmet granskar vi några av dessa hemska, fascinerande och ofta gripande fall. Det kan vara mannen som förföljer sin tidigare sambo eller kvinnan som är tokig i den kände dansbandsmusikern. Men Stalkers nöjer sig inte med att berätta historierna. Det unika är att vi försöker att få slut på förföljelserna för gott. Programledarna Hasse Aro och Sanna Lundell har därför anlitat ett team av experter som granskar varje fall in i minsta detalj i syfte att konfrontera stalkern.


Stalkers  onsdagar kl 21.00 på tv3

http://www.tv3play.se/play/287823/?autostart=true  - avsnitt 2!


Idag har jag även inhandlat mig ett underställ och termobyxor, man måste vara redo inför ridhusträningen i vinter här ska det tränas Agility i vinter   

Ovido - Quiz & Flashcards