Alla inlägg den 21 november 2012

Av Julia - 21 november 2012 23:55

 

Okej gjorde en liten sådan här med raser jag skulle kunna tänka mig ha, eller snarare 1 från varje grupp, jag hade skitsvårt på grupp 3 och 9, då jag känner att jag inte vill ha en terier eller nån liten sällskapshund, jag vill hellre ha en Sheltie men tog inte den jag hade 


Grupp:

1 Welsh corgi cardigan

Sjukt söt liten hund, vet inte så mycke om den men blev den eftersom man inte fick ta sin egna ras


2 Doberman

Häftig hund som jag verkligen skulle vilja veta mer om och träffa


3 American staffordshire terrier

Snygg hund, någolunda lagom stor, men inte direkt min typ av hund tror jag, men häftiga är de


4 Normalstor tax, strävhårig

Tax har väl funnits med sedan jag va liten till och från, min dagmamma hade 3 under tiden jag gick där


5 Japans Spets

 Verkligen fått positivt intryck av dem, så himla härliga hundar


6 Dalmatiner

Snygga, skulle vilja veta mer och även träffa, har länge varit en drömras för mig.


7 Bracco italiano

Endast för jag tycker de har ett fränt utseende


8 Welsh springer spaniel

En spaniel, mycke trevliga hundar oftast, lagom stor men ändå aktiv


9 Chinese crested dog eller Chinese crested dog powder puff

Ja söta e de men vet inte riktigt om jag skulle vilja ha en sådan "liten" hund  


10 Irländsk varghund

Hur härliga som hellst verkar underbara, och mycke hund :P 


Av Julia - 21 november 2012 23:48

         


Hittade dessa härromdagen ¨någonstans på Google XD och jag bara Fy de vill jag göra, och fick universums agilityabstinens, tänk om jag hade haft mina egna hinder,   men men jag får hålla mig till ridhusträningen börjar.

Av Julia - 21 november 2012 23:43

Med mina nya godisfunderingar hittade jag denna, en bok som har massor av recept på eget hundgodis.


"Belöningar av olika slag ger snabbare resultat än korrigeringar i form av obehag när man tränar sin hund. Ett av de bästa - och enklaste - sätten att belöna hunden är ge den godis när den gör rätt.

I början ger man godis för varje delmoment som hunden gör rätt. Allt eftersom träningen resulterar i kunskap hos hunden drar man ner på godiset för att så småningom bara belöna när hela övningen utförs på ett korrekt sätt.

En hund uppfattar inte godis på samma sätt som vi människor. För hunden är godiset helt enkelt en mycket liten bit mat. En bättre benämning kanske är belöningsmat. Oavsett vilket gäller det att se till att hunden, totalt sett under en dag, inte får i sig för mycket godis och mat, vilket på sikt kan leda till övervikt.

Om man gör hundgodiset själv har man bra kontroll på vad det innehåller och slipper alla konstiga tillsatser. Den här boken presenterar 21 recept på bra hundgodis. Men den innehåller också råd om hur man använder godis som belöning och beskriver inlärningens principer. Det finns också ett avsnitt om vad som är farligt för hundar att få i sig."


 

Författare: Charlotte Swanstein , Mia Fahrenholz


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153436792


Av Julia - 21 november 2012 23:22

Jag har funderat ett tag de senaste dagarna på det där med hundgodis, jag ger ju Frolic, Let´s Bite, Royal Canin, Torkad lever, Torkad Vom och egengjorda köttbullar på älgfärs. Nu har jag börjat med torkad Vom og Hundemat med, till min mors stora förfäran. 


Om man kollar på Frolic så det sista som står är Diverse socker, Royal Canin, massor av spannmål.

Då är ju Lets Bite mycke bättre, eftersom de har 80-100% kött i sitt godis, (http://animail.se/lets-bite-duck-sticks.html), Torkad Vom är ju torkad Vom precis som med torkad Lever. Och den torkade Vom og hundematen är ju bara naturligt och spannmålsfritt.


Så frånoch med nu ska jag använa mig av mer naturliga sorters godis. Royal Canin High energy foder kommer fortfarande att användas eftersom det är lätt att ha med sig på promenaden.


             



Av Julia - 21 november 2012 20:28

Hundarna har fått en lugn dag idag, jag torkade Vom og Hundematen en omgång till idag i typ 30 min, blev lite missnöjd med resultatet, så ett tips, ha en helt upptinad VoH korv eller den mängd du vill torka. Skär i skivor och platta ut ganska ordentligt. Lägg på en plåt, stoppa i ugnen i 60 min på 150 grader. Stäng inte ungsluckan ordentligt utan lämna gärna en liten springa.


Men det har varit lungt på hundfronten idag. De kan behöva det med ^^ Troy och jag tog en rask promenad idag.

Ovido - Quiz & Flashcards