Alla inlägg den 10 november 2012

Av Julia - 10 november 2012 16:30

 

Länge har det värsta Bianca vetat varit Hårfönen och dammsugaren, men för ett tag sedan så tog jag tag i hårfönen i alla fall.


Bianca fick sig en dusch idag, sen när det va den hemska fönen som åkte fram stod hon lungt och stilla medans jag höll på, hon till och med la till och med huvudet på min axel medans jag fönade henne :') vilken skillnad på 3ggr, första gången skrek hon som om jag försökte slå ihjäl henne, förra gången försökte hon springa iväg och idag stod hon stilla, så underbar hund ♥

Av Julia - 10 november 2012 16:00

Jag la inte ner någon träning på Bianca idag, efter det som hände igår orkade jag inte och kände att jag gott kunde skita i det en dag. Istället så blev det så att jag duschade hundarna, vilket inte uppskattades :P

På Troy använde jag detta:

   

Schampoot är mot klåda som vi fick av veterinären förut eller fick och fick vi fick köpa. Men tyckte han hade kliat en del på sista tiden så. Sedan är det K9 Balsam med Aloe vera.


Bianca använde jag:

   

K9 schampoo och Balsam med Aloe vera.


K9:

Aloe Vera Shampoo är ett naturligt, milt, drygt och skonsamt shampoo. Det har en lugnande effekt på hud och hårbotten och irriterar ej. Det tillför näring, perfekt fuktbalans och optimerar pälskvaliteten. Det är utredande, snabbtorkande och tidsbesparande. Passar alla pälstyper och djur – till vardag och tävling!


• Pälsoptimerande!

• Milt & Drygt!

• Tidsbesparande!


Gör så här: Massera in noga och skölj ur. Torr hud/päls = svalt vatten. Fet = varmare. Upprepa behandlingen. Avsluta med K9 ALOE VERA COMPETITION CONDITIONER för optimalt resultat. Spädes vid behov upp till 1:20.


Innehåll: Aqua, mg laurylsulfat, cocobetain, certifierad aloe vera, cocoamphodin, D-pantenol, veteprotein, doftämnen och konserveringsmedel.


300 ml / 2,7 l / 5,7 l

pH 5,5


Jag gillar verkligen K9s produkter, de är dryga, lätta att annvända, och luktar supergott. Funkar även på den lite känsliga hunden. Pälsen blir helt underbar av deras produkter med. Jag är riktigt nöjd med det.


         

Hundarna när de duschades ^^


 

Det enda positiva med att duscha är ju att man får godis :P



Ovido - Quiz & Flashcards