Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Bianca ^^ och Troy :D

Av Julia - 25 november 2012 23:00

Idag har Bianca fått göra massor :P.

Det börjad emed att vi åkte till klubben med henne och Troy, vi släppte som vanligt Bianca i hagen och iväg far hon. Hon älskar att springa, det syns på hela henne, hon får sträcka på hela kroppen, vi låter henne springa så mycke hon ville och hur hon ville, serverade vatten och sedan tog vi fram godis och inkallningspipan och började träna och oj va hon kom på engång. Så himla underbart. Gjorde u-svängen som hon sedan ska göra självmant vid inkallning. En av de jag brukar träna Agility med kom med sin hund, så medans hon fixar med sin hund tränar jag stadga i sitt med Bianca, lös. Och det funkade utmärkt på tredje försöket XD. de andra två reste hon sig och kom till mig :P. Sötnosen men hon fick lycka två gånger innan vi gav upp och åkte hem.


Efter att vi hade ätit middag var vi ute på promenad som gick ganska bra, ingen superbra promenad men ändå en bra promenad. Hon skvallrade på lite saker, morrade och skällde 2-3ggr på en hund vilket är en klar förbättring.


Efter promenaden bytte vi om till sele och spårlina och tog blodspåret jag lagt på baksidan, med en vildsvinsklöv. Aldrig tidigare har hon tagit svängen på spåret felfritt, jag gör ingen 90graders sväng utan en mer halvcirkel om ni förstår. Själva klöven luktade intressant men va ändå inte sådär jätteintressant. När vi kom in fick hon såklart ålla på med klöven, som legat ute hela dagen i gräset och det regnade på kvällen. så den va alldeles blöt, så Bianca den lilla tokan slickar på den för att få den torr. Och ja jag vet att det är därför för hon gör exakt likadant om man komme rut ur duschen och är blöt på kroppen där hon kommer åt, eller om man böjer sig fram så hon kommer åt ens blöta hår. Har även sett att hon ibland till Troys stora förfäran slickat Troy i ansiktet eller på kroppen om han är blöt.


Troy idag har varit ute med mamma på promenaderna, han och Bianca fick sova länge i min säng i morse, de kom in efter typ 7 och vi gick upp 11 XD haha men va skönt det va förutom att Troy låg och sparkade mig i ryggen XD sötnosen. Men han får ju typ inte vara ifred när Bianca springer på Agilityplanen för hon vill så gärna leka stackaren, ska prata med min kompis med Svenska lapphunden om hon har tid någon dag så Troy slipper med Bianca som springer in, över förbi och skäller honom i ansiktet, mm. Men han fick vara med ett tag i alla fall. Sedan fick han sitt egna lilla blodspår, men han hade ett tuggben i slutet av sitt. Idag gick det så mycke bättre med spåret än det gjorde sist. Han fick kortare och jag hjälpte honom pyttelite på rätt väg. Men han måste ju lyckas han med.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards