Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Hundgodis bak och veterinärbesök

Av Julia - 26 november 2012 18:00

Jag köpte ju för ett tag sedan boken Baka eget hundgodis. Så idag har jag provat två av recepten, ska testa två till i mororn, vill testa ett tredje men hittade ingen kycklinglever :/. De recepten jag provade idag var Kycklingsnurror (skinknurror) och Ostkex. Båda två var väldigt uppskattade av både tvåbenta som fyrbenta. Ja ni läste rätt, mina föräldrar blev så förtjusta i ostkexen att det bara va att ställa sig och göra en omgång till till bara dem och d hade jag i en skvätt salt med, och de sa att de blev mycke godare då.


I ostkexen bytte jag dessutom ut melonkärnorna mot pumpakärnor, då jag helt enkelt inte hittade några melonkärnor i affären som jag va i.


Kycklingsnurrorna bytte jag ut den rökta kycklingen mot rökt skinka


Jag måste säg att det var väldigt lätta resept med få ingredienser, och det va inga som hellst problem att följa dem. Det riktigt negativa jag kan komma på är att allting är spanmålsbaserat, men jag komme rju inte använda mängder av godiset utan blanda ut det med blodpudding, torkad Vom og Hundemat, Torkad lever och Let´s Bite för att få en variation på godiset. Sen kommer det säkert finnas en eller annan köpt godis att ha som back up. Men ju mer "bra godis" man serverar desto bättre kommer ju hunden att må med.


Men mina tankar om boken är att det är lätta recept, inte en massa konstiga ingredienser, utan de jag provat hitils har funnits i mataffären. Ett stort plus är också attd et är bilder på varje recept så man inte står där och har gjort helt galet :P


Sedan till veterinärbesöket då det är ingenting farligt utan vi åkte dit för att Troy behövde mat helt enkelt och vi tog upp lite snabba frågor med.


* När vi ska kastrera Bianca.

* Lugnande till Troy inför nyår.


Kasteringen skulle ske efter första löpet när hon va helt ur det runt 2 månader efter att hon slutat löpa. Anledningen till att vi ska kastrera Bianca är för att


* Vi inte alls kommer att avla på henne inte en chans att det sker 

* Hon ska kunna jaga utan att stoppas av att hon löper.

* Ta bort risken för livmoderinflamation som kan bli ett akut tillstånd


Troy fick vi lugnande till redan nu skönt så slipper vi åka dit engång till bara för att köpa lugnande liksom. Han får lugnande för att han blir okontaktbar, klättrar på väggarna, springer omkring i huset, skakar i hela kroppen, tar inte emot godis, kan inte gå ut och kissa han är rent sagt livrädd och så ska han inte behöva ha det. Han hoppade till och med i badkaret ett år, och det va bra mycke högre än han va. För att förtydliga det ännu mer så går han frivilligt in i duschen, elelr ja han snarare springer in i den. Därför kommer han att få lugnande för att slippa den stressen.



Ostkex efter att ha blivit gräddade Mums! sa hundarna


   

Skinksnurror innan gräddning, när de va klara åt hundarna glatt av dem ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 13 oktober 2013 22:15

Vi har flyttat till http://animallife.se/

Av Julia - 30 september 2013 21:24

I torsdags var vi och tränade, det va jag och en annan där och det man inte vill hända sin hund hände. Den andra tjejen har en schäfertik, som jag träffat flera gånger en väldigt trevlig hund, men massor av energi. Vi går in på planen medans de...

Av Julia - 30 september 2013 21:12

Idag hämtade jag ut det efterlängtade paketet från Animail. det innehöll     10 pack grisöron Mums tycker Bianca     10 pack med Gristrynen, tror Bianca kommer gilla dem     2 påsar från hundens dag       Närbild på inneh...

Av Julia - 28 september 2013 21:15


   En nykorad Klubbmästare ser ni på bilden, eller ja han har varit det i två agar när bilen är tagen. Inte så svårt för oss att vinna när vi är ända hunden i Meium klassen. Men han presterade bra trots lite omstänigheter som kommer en förklarin...

Av Julia - 23 september 2013 15:24

Livet är jobbigt när man är arbetslös eller? I helgen bosatte jag mig hos min kompis i alla fall, efter att ha varit på Islandshestkonsult och kollat på lite av Gladurs KM. Hälsade på hennes hästar, ja ni läste rätt, det är samma kompis som för et...

Ovido - Quiz & Flashcards